advertise

نمای خشک بتنی

اولین باری که در ایران از نماهای خشک بر روی ساختمان ها استفاده شد در دهه هفتاد بود، تقریباً زمانی که آمریکایی ها شروع به استفاده از این روش برای قرار دادن سنگ بر روی آسمان خراش های عظیم کردند. نماهایی که خشک بودند مورد قدردانی قرار گرفتند. در نماهای خشک، متریال نما به کمک زیرسازی فلزی و بدون استفاده از ملات بر روی سازه اولیه قرار می گیرد و باعث افزایش سرعت، ایمنی، کیفیت و طول عمر نما می شود.
به طور کلی نماهای خشک، نماهایی بدون استفاده از ملات هستند و نمای بتنی که به صورت خشک ساخته می شود، نمای بتنی خشک است. با توجه به مزایای آن، امروزه استفاده از نمای خشک نسبت به سایر نماهای موجود در بازار محبوبیت بیشتری دارد. بسیاری از افراد از آن برای ارتقا و نوسازی ساختمان های خود استفاده می کنند. به همین دلیل توجه به این دیدگاه ضروری است و بسیاری از افراد بر آن تمرکز می کنند.آلوبام یک مجری به نام در زمینه اجرای نمای سرامیک خشک است،جهت اجرای انواع نمای خشک می توانید با کارشناسان متخصص ما در این زمینه تماس حاصل نمائید.


تولید متریال نمای خشک بتنی |آلوبام

تولید متریال نمای خشک بتنی

از ترکیب سیمان، سنگدانه ها و افزودنی های شیمیایی بتن خشک حاصل می شود که به عنوان مصالح ساختمانی استفاده می شود. با توجه به محصولات بتن خشک متعددی که تولید می شود، نسبت ترکیب و نوع اجزای مشخص شده تغییر می کند. محصولات برای بتن خشک در کارخانه اندازه گیری و مخلوط می شوند و سپس به صورت خشک، کیسه ای یا فله ای به محل ساختمان ارسال می شوند و در آنجا با آب به نسبت دقیق بازسازی می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند. انواع بتن خشک موجود است. آنها بسیار برتر از انواع معمولی نیز هستند. از آنجایی که انواع نظارت بر روی محصولات بتن خشک از آنجایی که در کارخانه تولید می شوند و کیفیت مواد اولیه و مقدار دقیق اختلاط مواد اولیه مختلف انجام می شود، محصول نهایی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. 


خواهد بود این موضوع در سطح کلان ناشی از کاهش عمر ساختمان است که منجر به از بین رفتن منابع ملی و تخریب محیط زیست در اثر ورود نخاله های ساختمانی به داخل ساختمان می شود. روش سنتی به دلیل اینکه مواد اولیه به نسبت مناسب مخلوط نمی شوند و کیفیت ملات را کاهش می دهند. بتن خشک از مواد خامی ساخته می‌شود که در یک کارخانه قبل از انتقال به محل ساختمان به شکل خشک (سیلو، پناهگاه یا پاکت) ترکیب می‌شوند.
توانایی آن برای ایجاد در محل در محل ساختمان از مزایای این فرم از بتن است. علاوه بر این، ترکیب مواد اولیه آن با تمام معیارها مطابقت دارد و از همه مهمتر، مدت زمان تولید یک یارد مکعب بتن قبل از مصرف به شدت کاهش می یابد که کیفیت بتن را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد. به گروهی از ترکیبات ملات خشک بتن خشک گفته می شود.برای آشنایی بیشتر با نمای خشک می توانید مقاله مورد نظر را مطالعه نمائید.


مزایای اجرای نمای خشک بتنی

• مهم نیست که محل تولید چقدر دور باشد، با توجه به طرح اختلاط دقیق برای بسته بندی بتن، می توان از آن برای کلیه پروژه های داخلی و بین المللی (صادرات محصول) و همچنین در نقاط دورافتاده روستایی استفاده کرد.
• با اطمینان کامل از کیفیت محصول نهایی، امکان تولید بتن های خاص با کاربردهای متنوع و خشک بسته بندی می شود.
• حمل و نقل بتن آماده در نتیجه کاهش وزن آب در حین اختلاط هزینه کمتری خواهد داشت.
• نگرانی مهم دیگر جلوگیری از دستکاری مشتری در فرآیند اختلاط بتن و تضمین کیفیت محصول نهایی است.
• با توجه به کنترل های زیاد در ساخت، می توان از مقاومت ساختاری اطمینان حاصل کرد.

• یکی دیگر از مزایای طراحی آن این است که استفاده از آن آسان است—شما فقط باید طبق دستورالعمل به آن آب اضافه کنید. • با قطع فاصله ای که بتن آماده باید تا محل مصرف حمل شود، مقاومت و کیفیت بتن افزایش می یابد.
• میکسر کامیون ممکن است حذف شود که هزینه حمل و نقل را کاهش می دهد.
• جلوگیری از نشت بتن در حین تخمین بتن تمام شده یکی دیگر از مزایای این استراتژی است.
• این استراتژی را می توان به ویژه در مناطق روستایی برای صنعتی سازی ساخت و ساز تا حد امکان به کار گرفت.
• استفاده از مواد نوآورانه مانند بتن سبک سازه ای و سایر استراتژی های مرتبط با صنعتی شدن با این مفهوم امکان پذیر است.


روش های اجرای نمای خشک بتنی

بتن اکسپوز نوع متفاوتی از بتن است که در نماهای بتنی استفاده می شود. تکنیک های زیر در ساخت نماهای بتن خشک بیشتر از روش نصب بتن اکسپوز استفاده می شود:


۱.نصب تایل بتن اکسپوز با استفاده از زیرسازی فلزی و یراق آلات نصب (نبشی و پیچ)

پروفیل های فلزی عمودی در این روش بسته به کارگاه در فاصله ۸۰ تا ۱۲۰ سانتی متری نصب می شوند و پروفیل های فلزی افقی بر اساس موقعیت قرارگیری اتصالات در زیر کاشی بتنی اکسپوز بر روی پروفیل های فلزی عمودی نصب و جوش داده می شوند. . ساخت یک صفحه ۱۰x۱۰ با مهره متصل با استفاده از این تکنیک شامل استفاده از بتن اکسپوز در پشت کاشی است. فاصله محور به محور قوطی های افقی و فاصله محور به محور مهره ها باید مطابقت داشته باشند.
این به این دلیل است که کاشی بتن اکسپوز یک سطح افقی است. برای اتصال کاشی بتن اکسپوز به قوطی های افقی از اتصالات گوشه و پیچ استفاده می شود که دارای شیار لوبیا جهت تنظیم سایز می باشد، گوشه توسط پیچ به مهره پشت بتن اکسپوز متصل می شود و طرف دیگر روی آن می نشیند. قوطی افقی و در قوطی می جوشد. این سیستم نصب بسیار دقیق و تمیز است و از محدودیت های آن می توان به ۱۵ سانتی متر کاشی بتنی اکسپوز رو به دیوار اصلی اشاره کرد.


۲.نصب تایل بتن اکسپوز با استفاده از زیرسازی فلزی و پیچ کردن تایل به زیرسازی

بهتر است در این روش از کاشی های بتن اکسپوز استفاده شود زیرا دارای سوراخ های پیچ در نما هستند. قبل از اتصال کاشی های بتنی با چهار پیچ و واشر در معرض قوطی های عمودی قرار دهید، قوطی های عمودی باید ابتدا با رول بولت ها یا صفحات پایه متصل شوند و مطابق با سوراخ های پیچ روی دیوار اصلی جوش داده شوند. اگر نمی‌خواهید پیچ‌ها روی کار نمایان شوند، از ملات تسمه‌ای خاص برای پوشاندن آن‌ها استفاده کنید. این رویکرد بسیار تمیز، دقیق و سریع تکمیل می شود. با این حال، پیچ ها در بتن اکسپوز در طول این نوع اجرا آشکار می شوند.


۳.نصب تایل بتن اکسپوز با استفاده از زیرسازی فلزی و چسب مگااستون

کاشی بتن اکسپوز نیازی به سوراخ پیچ ندارد و این روش مشابه روش قبلی است که قوطی ها به صورت عمودی کشیده می شوند و بسته به طول کاشی بتنی اکسپوز، برای هر اکسپوز به ۲ یا ۳ قوطی عمودی نیاز است. کاشی بتنی کاشی بتن اکسپوز با استفاده از این روش نصب می شود: شکاف های مورب به عمق ۱.۵ سانتی متر در پشت کاشی به شکل نماد # ایجاد می شود. سپس چسب دو جزئی مگاستون به خوبی مخلوط شده و در ۵ یا ۶ قسمت کاشی روی ناحیه ترک خورده اعمال می شود. برای مالش بتن اکسپوز از کاردک استفاده می شود و پس از آن سطح شاسی آهنی که چسب را دریافت می کند سمباده می شود و کاشی به آن متصل می شود. در دمای کمتر از پنج درجه نمی توان از این فناوری استفاده کرد.


۴.نصب تایل بتن اکسپوز با استفاده از زیرسازی فلزی و چسب مگااستون

مشابه روش دوم، ترجیحاً از کاشی بتن اکسپوز با سوراخ پیچ در این روش استفاده شود. ابتدا به دیوار آستر میزنیم سپس با چسب کاشی BK۲F کاشی شیمی ساختمان را در پنج یا شش جا به آن می چسبانیم. سپس کاشی بتنی اکسپوز با استفاده از پیچ و رولپلاک از سوراخ های پیچ به دیوار بسته می شود. امکان بازکردن پیچ و رولپلاک بعد از دو روز نصب وجود دارد.


۵.نصب تایل بتن اکسپوز با استفاده از زیرسازی (دیوار نازک کاری شده، آجری یا بتنی ) و پیچ

کاشی بتن اکسپوز به دیوار چسبانده می شود که باعث می شود سطح اجرا شده از نظر صافی و عمودی قابل قبول باشد. این روش مشابه روش چهارم است با این تفاوت که دیوار زیر کار باید بسیار صاف و عمودی باشد تا کاشی بتن اکسپوز نیازی به تنظیم نداشته باشد. به دنبال آن، کاشی بتنی دیوار فونداسیون را با استفاده از پیچ و رولپلاک به آن چسباند.


۶.نصب تایل بتن اکسپوز با استفاده از زیرسازی (دیوار نازک کاری شده با هر متریالی ) و چسب کاشی

در مواقعی که دیوار فونداسیون را نمی توان پیچ و رولپلاک کرد، مانند زمانی که بستر آن سفالی یا کناف است، از این روش استفاده می شود. کاشی های بتن اکسپوز را می توان در این موارد به فونداسیون چسباند. این روش سرعت نصب پایینی دارد.


قیمت اجرای نمای خشک بتنی

با توجه به طراحی، اندازه و تکنیک نصب، هزینه نمای بتن خشک متفاوت است. با تلفن بالای صفحه تماس بگیرید تا با متخصصی از تیم آلوبام صحبت کنید تا با اطلاعات دقیق تری در مورد قیمت ها به شما کمک کند.مجموعه آلوبام با تکیه بر تجارب و سوابق مجری انواع نماها از جمله نمای خشک آلمینیومی ، نمای خشک سنگ ،نمای خشک ترموود نیز می باشد.

قیمت اجرای نمای خشک بتنی | آلوبام
نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.