advertise

انواع نمای خشک

قبل از اختراع نمای خشک، سازه اصلی ساختمان با چسب سیمان یا ملات به متریال نما چسبانده می شد که استفاده از عایق را برای سازنده غیرممکن می کرد. در ارتفاعات بالاتر، بار باد بر سازه نیز باعث از دست دادن استحکام مصالح نما می شود که در نهایت منجر به سقوط آن می شود و خطراتی را ایجاد می کند که قابل تعمیر نیستند.
در سیستم انواع نمای خشک ، نما با استفاده از زیرسازی آلومینیومی به جای نیروی چسبنده به سازه اصلی نصب می‌شود و عمر نما را افزایش می‌دهد و در صورت ساخت و طراحی مناسب، تضمین می‌کند که هیچ چیز حتی در شرایط چالش‌برانگیز سقوط نخواهد کرد. در نتیجه این روش ساختار دو لایه می شود. یک محفظه هوا بین دیوار سازه و هوایی که از آن خارج می شود قابل مشاهده است و ممکن است عایق به سازه در محفظه خالی اضافه شود تا از شرایط محیطی، سر و صدا و سایر مزاحمت هایی که ساکنان ممکن است اعمال کنند محافظت شود.
ورود هوا به داخل سازه و خروج آن از بیرون متوقف خواهد شد. بسته به نیاز منطقه، شکل جریان هوا در داخل این اتاقک نیز ممکن است با شرایط مختلف هواشناسی تنظیم شود. به عنوان مثال، این فضای خالی به گونه ای ساخته شده است که هوای داخل آن برای آب و هوای گرم و مرطوب تخلیه شود، در حالی که نما طوری ساخته می شود که هوای داخل فضای خالی برای آب و هوای سرد و گرم و خشک بسته شود. نکته مهم این است که ضریب عایق بندی ساختمان را در مقایسه با هوای محیط بهبود می بخشد. با آلوبام که مجری اجرای نمای سرامیک خشک و همچنین عرضه کننده انواع پنجره دوجداره و درب و پنجره دوجداره آلومینیومی می باشد، در ادامه همراه باشید تا به بررسی کامل این موضوعات بپردازیم.


انواع نمای خشک چیست؟

نمای ساختمان معمولاً دارای طرح های مدرن و سنتی است. قبل از اینکه بتوانید نما را اجرا کنید ابتدا باید مدل نمای مورد نظر را انتخاب کنید. بسته به کاربری و تعدادی از ملاحظات دیگر، انتخاب نمای مناسب برای هر سازه به تخصص زیادی نیاز دارد.
یکی از مهم ترین مولفه هایی که هر شرکت برای بیان برند و هویت خود به آن نیاز دارد، انتخاب نما و طراحی است. در کنار انتخاب جایگزین ایده آل، در نظر گرفتن عواملی مانند هزینه، زمان، کیفیت و تعهد اجرایی بسیار مهم است. نماهای خشک اخیراً به دلیل تنوع بسیار زیاد مورد توجه قرار گرفته اند که در اینجا به بررسی انواع نما خشک خواهیم پرداخت.


نمای خشک فولاد ضد زنگ

فولاد ضد زنگ از انواع نمای خشک به شمار میرود که سطحی درخشان و صیقلی دارد و اغلب در نمای ساختمان های معاصر استفاده می شود، یک ماده عالی برای انواع نماهای ساختمان های خشک است. در مقایسه با نمای ساختمان، جذاب تر به نظر می رسد و نصب آن ساده تر است.
دارای یک پوشش محافظ مقاوم در برابر خوردگی است و سالها دوام می آورد. این لایه تضمین می کند که فلز در برابر عناصر محافظت شده و از زنگ زدگی آن جلوگیری می کند. علاوه بر این، از فلز محافظت می کند و آن را تمیز و صیقلی نگه می دارد.
از آنجایی که فولاد ضد زنگ می تواند تقریبا برای همیشه دوام بیاورد، از نظر زیست محیطی بسیار مفید است. استفاده از این فلز ساده و کاملاً قابل بازیافت است. امروزه اکثر اقلام فولاد ضد زنگ بازیافت می شوند.

نمای خشک فولاد ضد زنگ | آلوبام

نمای خشک فایبر سمنت

در سازه هایی با چارچوب بتنی یا فلزی، پانل های الیاف سیمان یکی از شکل های نمای سیمانی خشک هستند که برای پارتیشن ها، سقف های کاذب و نما استفاده می شود.
سیستم های ساخته شده از سیمان الیافی در برابر تاثیرات محیطی مقاوم هستند. آنها به لطف الیاف سلولزی خود در برابر تأثیرات آب و هوایی و انواع گسل ها مانند شکستن و پیچ خوردگی مقاوم هستند. این نوع نما در برابر عایق آتش، صوت و حرارت مقاوم بوده و از نظر عایق رطوبتی در ردیف پانل های بالایی قرار می گیرند.

نمای خشک فایبر سمنت | آلوبام

نمای خشک کرتین وال (نمای لامل)

نمای لامل که به عنوان نمای کرتین وال نیز شناخته می شود، یکی از پایدارترین سیستم های نمای مدرن است، زیرا وزن شیشه توسط ساختار کرتین وال یا لت ها و شاسی معادل آن تحمل می شود و در نتیجه بار مرده ای وجود ندارد. از وزن شیشه و بار. باد، طوفان و سایر نیروهای طبیعی که به سمت بیرون ساختمان وارد می شوند، بر خود سازه تأثیری ندارند. یکی از انواع نماهای خشک که به عنوان یک سازه مجزا در نظر گرفته می شود، سیستم نما به اصطلاح لایه ای است.
نمای ساختمان شیشه ای با سیستم پوششی علاوه بر ساختار استاتیک خود به عنوان نمای کرتین وال شناخته می شود. نمای کرتین وال در حقیقت یکی از نماهای شیشه ای ساختمان با سیستم پوششی علاوه بر ساختار ایستا، نمای کرتین وال نامیده می شود. در واقع، از نظر مشکلات سازه ای در ارتفاع، نمای کرتین وال بهترین نمای شیشه ای سازه محسوب می شود. این نوع نما به طور معمول از مواد سبک وزن ساخته می شود، به خصوص زمانی که آلومینیوم و شیشه با هم استفاده می شوند.

نمای خشک کرتین وال | آلوبام

نمای خشک اچ پی ال

یکی دیگر از انواع نمای خشک، نمای خشک اچ پی ال می باشد که با ترکیب لایه های سلولزی و رزین های فنلی که در معرض دمای بالای ۱۴۵ درجه سانتی گراد و فشار ۳۰۰ بار به ورق های قوی تبدیل می شوند، ورق های HPL با طرح های چوبی یا طرح های دیگر ساخته می شود.
پیوند ناگسستنی بین لایه های مختلف پانل به دلیل دوام، مقاومت شیمیایی قوی و چسبندگی سریع و ثابت رزین های مصرفی (چسب طبیعی یا مصنوعی) ایجاد می شود. خاصیت ارتجاعی و چگالی کم دو مزیت HPL است که به عنوان نوعی نمای خشک مقاوم در برابر زلزله در نظر گرفته می شود.

نمای سرامیک خشک

نمای سرامیک خشک که به نمای سرامیک خشک پرسلانی نیز معروف است، در دسته سرامیک های پیشرفته قرار می گیرد. تجهیزات لمینیت مدرن در فرآیند تولید نمای سرامیک خشک استفاده می شود. به علاوه در برابر فشار، دما و عناصر محیطی به دلیل استفاده از فناوری فعلی در فرآیند پخت بسیار مقاوم هستند.
همچنین با دادن دفترچه محاسبات سازه توسط مجری پروژه، حذف ملات در مراحل نصب سرامیک خشک و استفاده از پانل های آلومینیومی برای اجرای سرامیک خشک، آن را حتی در ساختمان های بلندمرتبه قابل استفاده کرده است.

خرید درب و پنجره دو جداره با بهترین قیمت

سایت آلوبام تولید و عرضه کننده انواع درب و پنجره دوجداره و مجری نمای سرامیک خشک می باشد. جهت سفارش محصولات و یا مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نمای خشک با پانل های کامپوزیت آلومینیومی

از آنجایی که پروفیل های آلومینیومی بسیار سبک تر از سایر مصالح هستند،نمای خشک آلومینیومی از پرکاربردترین نمای ساختمان ها هستند. ورق های کامپوزیت در مقایسه با سایر مواد مانند سنگ، وزن نسبتاً سبکی دارند و ۵ تا ۸ کیلوگرم در متر مربع هستند. سیمان و شیشه هر دو وزن کمتری دارند.
به طور مشابه، نمای کامپوزیت پروفیل آلومینیوم ۵۰٪ سبک تر از ورق فلز معمولی و ۹۰٪ سبک تر از سنگ، شیشه، سیمان و ۷۵٪ سبک تر از شیشه است. در نتیجه نمای کامپوزیت یکی از پرکاربردترین نمای ساختمان است. استفاده از ورق کامپوزیت باعث بهبود عایق صوتی سازه های متشکل از بتن سبک می شود. این ویژگی ها شامل طیف گسترده ای از رنگ ها، مقاومت در برابر آتش، ظرفیت حرکت مستقل در هنگام زلزله و سرعت زیاد است.


نمای خشک بتنی پیش ساخته

نماهای خشک می توانند از پانل های بتنی پیش ساخته که تمام یا بخشی از نمای ساختمان را می پوشانند تا موانع ایستاده ای که برای امنیت، عایق صدا و محوطه سازی استفاده می شوند، باشد.
از آنجایی که روکش بنایی پیوسته روی نماهای بتنی پیش ساخته به طور طبیعی نفوذپذیری هوا پایینی دارد، ورود هوا اغلب با ویژگی های کوچک روی سطوح با استفاده از پنجره ها، درها و سایر قسمت ها مدیریت می شود. میزان تابش آفتاب افزایش می یابد، درجه نور افزایش می یابد و با انتخاب نوع مناسب پنجره، اندازه مناسب و چیدمان با سایه مناسب، نمای بیرونی متعادل می شود.

نمای خشک بتنی پیش ساخته | آلوبام

نمای خشک دو پوست شیشه ای | آلوبام

نمای خشک دو پوست شیشه ای

این سبک نما به منظور کاهش مصرف انرژی ساختمان است. از دو دیوار شیشه ای تشکیل شده است که با سوراخی در ارتفاعات از هم جدا شده اند. در حفره اغلب دستگاه های سایه بان نصب می شود و بسته به وسعت حفره راهروهای دسترسی و نظافت وجود دارد. انرژی خورشیدی غیرفعال در حفره باعث کاهش اتلاف گرما در زمستان می شود زیرا این دو پوسته یک منطقه حرارتی ایجاد می کنند.
اگر تهویه حفره با خدمات ساختمان مرتبط باشد، هوای گرم شده توسط خورشید ممکن است به داخل ساختمان منتقل شود و تهویه طبیعی قوی ایجاد کند و در تابستان به عنوان یک آینه عمل کند، که گفته می شود یکی از بزرگترین نماهای خشک بوده و از انواع این نوع نما برای صرفه جویی در انرژی می باشد.


نمای خشک تراکوتا

در واقع، کلمه "terracotta" در ایتالیایی به معنای "پخته" است. خاک رس برای ایجاد سفال های کلاسیک معروف به سفال سرخ می شود، البته باید توجه داشت که خاک رس در کوره های خاصی پخته می شود. خاک رس که رنگ مایل به قرمز دارد، ابتدا در مجسمه سازی و هنر به کار گرفته شد.
اما امروزه به عنوان نوعی نمای خشک سازه در نظر گرفته می شود و در اشکال مختلف از جمله آجر، کاشی و پوشش موجود است. در زمینه طراحی و اجرای نمای ساختمان، نمای سفالی نمای ساختمانی خیره کننده و متعارف است که از خشت ساخته شده است.


نمای خشک هموستاتیک

ساختمان های بزرگ از این تکنیک نمای دو جداره استفاده می کنند که از خطوط مواج در نما ساخته شده است. هنگامی که این مواد در معرض پرتوهای خورشید قرار می گیرند، مانند یک ماهیچه مصنوعی عمل می کنند، منقبض و منبسط می شوند. در طول روز، زمانی که ساختمان از خورشید گرم می شود، سطح نوارها برای ایجاد سایه برای داخل سازه گسترش می یابد.
یکی از جدیدترین اشکال نماهای خشک، سطح نوارها با کاهش دما منقبض می شود تا نور بیشتری وارد شود. این نما اجزای کوچک خود را به صورت جداگانه در پاسخ به محیط اطراف تنظیم می کند. بر روی یک هسته پلیمری انعطاف پذیر، الاستومر برای ایجاد نوارهای چرخان کشیده می شود. مانند تکانه های الکتریکی که انقباض عضلانی ایجاد می کنند، پوشش نقره ای روی الاستومر یک بار الکتریکی را در سراسر سطح آن توزیع می کند و شکل آن را تغییر می دهد.

نمای خشک هموستاتیک | آلوبام

نمای خشک آجری | آلوبام

نمای خشک آجری

نمای آجری یکی از نماهای خشک است که بسیار مورد پسند مردم قرار گرفته است. این ماده زیبایی منحصر به فردی دارد و ظاهر ساختار را تغییر می دهد. کیفیت آن از نظر ایمنی به وضوح ثابت شده است. علاوه بر این، نماهای آجری خشک اغلب از سایر مصالح ساختمانی مانند سنگ ارزان تر هستند.
لازم به ذکر است که در نصب نمای آجر خشک بر روی دیوار بیرونی ساختمان از ملات استفاده نمی شود. برای قرار دادن این دیدگاه، آنها واقعاً به اتصالات منحصر به فرد و قاب های فلزی نیاز دارند. نصب این نوع نما بسیار ساده و وزن کم است. نمای آجری در طیف گسترده ای از رنگ ها برای هر سلیقه ای عرضه می شود.


نمای خشک سنگ

سنگ یکی از مصالحی است که بیشتر برای ساخت نمای خشک استفاده می شود. سنگ هم در روش مرسوم ساخت و هم در روش نمای خشک به کار می رود، اما در روش دوم از اتصالات فلزی برای محکم کردن و چسباندن سنگ ها استفاده می شود که باعث افزایش ایمنی و زیبایی می شود.
سنگ‌های مورد استفاده در روکش خشک معمولاً ضخیم‌تر از سنگ‌هایی هستند که در روکش‌های سنتی استفاده می‌شوند، زیرا اگر سنگ‌های نازک برای این کار (برای پیچ و مهره) استفاده شوند، می‌توانند در حین حفاری خرد شوند. پروفیل ریلی روشی متفاوت برای قرار دادن سنگ نمای خشک است.

نمای خشک سنگ | آلوبام

سخن پایانی

بهترین تکنیک ها و مصالح همیشه برای تجارت ساختمان در حال توسعه است که به طور مداوم در حال گسترش و تغییر است تا نیازها و خواسته های مردم را برآورده کند. این تجارت تاکید زیادی بر نمای ساختمان به عنوان پوسته بیرونی سازه دارد و نماهای خشک به دلیل سادگی استفاده و مزایای فراوان، محبوب ترین انتخاب هستند.
انواع مختلفی از نماهای خشک وجود دارد که بسته به کاربری مورد نظر، بودجه و ترجیحات شخصی کاربر می تواند برای این منظور مورد استفاده قرار گیرد. این نماها را می توان از مواد مختلفی از جمله شیشه، آلومینیوم، سیمان، بتن، چوب و چندین نوع جدید و منحصر به فرد ساخت. در این مقاله چند مورد از رایج ترین انواع نمای خشک معرفی شد که می تواند کمک بسزایی به شما در انتخاب بهترین نوع نمای خشک مطابق با ساختمان شما بکند.شما همچنین میتوانید اجرای نمای خشک مجموعه خود را به تیم آلوبام بسپارید.این مجموعه با برخورداری از متخصصان آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد

سوالات متداول

هزینه نمای خشک بسته به تعدادی متغیر متفاوت خواهد بود. قیمت نمای خشک به نوع مواد به کار رفته در آن و همچنین طراحی کلی بستگی دارد. برای اطلاع از قیمت دقیق پروژه خود با ما در تماس باشید.
این ساختمان دارای طیف وسیعی از نماهای خشک است. این نوع نما با استفاده از مصالح مختلفی از جمله سنگ، چوب، فلز، شیشه، کامپوزیت و آجر ساخته می‌شود.
نمای خشک نوعی نمای ساختمان مدرن است که در آن عناصر بدون استفاده از ملات نصب می شوند. این تکنیک با استفاده از اتصالات و قاب های فلزی، هر نوع ماده ای مانند سنگ، آجر، چوب، شیشه و غیره را به دیوار می چسباند.
نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.