advertise

نمای خشک چوب

علاوه بر در نظر گرفتن استحکام سازه، فاکتور زیبایی شناسی در حال تبدیل شدن به یکی از ملاحظات کلیدی در ساخت و ساز و طراحی نمای ساختمان است. اکثر آسمان خراش های شهر اکنون نمای خیره کننده و چشمگیری را ارائه می دهند که مطمئناً توانسته توجه مردم را به خود جلب کند. یکی از محبوب‌ترین و معاصرترین سبک‌های نمای ساختمان، نمای خشک چوب است که مزایای شگفت‌انگیزی دارد. برای قرار دادن این نما روی ساختمان شما نیازی به ملات خاصی ندارد که به آن جلوه ای واقعا دوست داشتنی می دهد.
این روزها استفاده از نماهای چوبی هم برای نمای داخلی و هم برای نمای خارجی جنبه منحصر به فردی به ساختمان ها می بخشد و استفاده از آن هر روز در حال افزایش است. این واقعیت که چوب باید قبل از استفاده از طریق روش های خاصی آماده سازی، باید مطرح شود. یکی از متداول ترین تکنیک ها ترمووود چوب است. در واقع ترموود یک ماده منحصر به فرد با مزایای منحصر به فرد از جمله زیبایی و سازگاری زیاد است. این تخته ها به عنوان بخشی از تولید نمای چوبی تحت درمان حرارتی (ترموود) قرار می گیرند، رویه ای که اخیراً در کشورهای اروپایی مورد توجه تجاری قرار گرفته است.
نمای ساختمان بدون شک یکی از مهم ترین اجزاء است زیرا قبل از هر چیز چشم بیننده را به خود جلب می کند. نمای ساختمان اغلب با توجه به طرح و بودجه مورد نظر از مواد مختلفی ساخته می شود، اما هیچ نمایی وجود ندارد که بتواند در عین سادگی سازه ای را زیباتر و جذاب تر از چوب کند. در ادامه می خواهیم به معرفی نمای خشک چوب بپردازیم، با ما همراه باشید. آلوبام که مجری اجرای انواع نمای خشک و همچنین عرضه کننده انواع پنجره دوجداره و درب و پنجره دوجداره آلومینیومی می باشد


نما خشک چوب چیست و چه ویژگی ‌هایی دارد؟

برای آشنایی با نمای خشک چوب ابتدا معرفی کوتاهی از نمای خشک به طور کلی به شما عزیزان ارائه می دهیم تا بهتر بتوانید این نمای ساده و زیبا را بشناسید. نمای خشک نمای خشکی است که در آن از اتصالات مکانیکی برای چسباندن اجزای نما به سازه استفاده می شود. در نتیجه تهویه و جریان هوای کارآمد بین سطوح مختلف نما، مصالحی که برای ساخت این نما به کار رفته اند، دور از بدنه اصلی ساختمان قرار می گیرند.
علاوه بر این، پانل هایی که روی ساختمان شما قرار می گیرند از تعدادی لایه مجزا تشکیل شده اند که ممکن است قابلیت های عایق سازه را افزایش دهند. با استفاده از اتصالات فولادی و آلومینیومی، لایه های مختلف ساختمانی که نمای خشک را تشکیل می دهند در جای خود محکم می شوند. این واقعیت که ممکن است از چندین ماده خام برای ایجاد نمای خشک استفاده شود، مهم است که بدانیم.به عنوان مثال، نمای ساختمان ممکن است از مصالحی مانند سنگ، سرامیک، چوب (ترمووود)، شیشه، کامپوزیت، آلومینیوم و غیره ساخته شود.

سبک های ساخت و ساز امروزی شامل عناصر سنتی و مدرن است و هر دوی این عناصر از نماهای چوبی استفاده می کنند که رو به افزایش است. نماهای چوبی علاوه بر اینکه ظاهری یکنواخت به ساختمان می بخشد، به دلیل ظاهر طبیعی و افزایش حس هماهنگی با محیط اطراف، بر زیبایی محیط می افزاید. برای اجرای نمای خشک چوبی از انواع چوب استفاده می شود، اما ترموود به دلیل استحکام و دوام بهترین انتخاب است که اولین چیزی است که برای نمای ساختمان باید در نظر گرفته شود و به آن توجه ویژه ای شود.
نمای چوبی ترموود را در همه موارد می توان به کار برد، پس ممکن است به عنوان کف، دیوار یا حتی به عنوان زینت بیرونی مورد استفاده قرار گیرد. ثبات ابعادی و مقاومت عالی در برابر پوسیدگی تنها چند مورد از مزایای چوب ترموود است. توجه به این نکته ضروری است که نمای خشک ترموود باید با استفاده از تکنیک های خاصی مانند گرمایش، قبل از استفاده آماده شوند. در غیر این صورت، آنها به تغییرات آب و هوایی پاسخ منفی می دهند و آسیب را تحمل می کنند.

نمای سرامیک خشک

آلوبام یک مجری به نام در زمینه اجرای نمای سرامیک خشک است،جهت اجرا با متخصصین حرفه ای ما تماس حاصل نمائید.

نحوه ی اجرای نمای خشک چوب

می توان با پوشش سطحی با ملات ماسه و سیمان کاملاً همسطح و عمود بر ضخامت حداقل ۵ سانتی متر زیرسازی کاملاً مناسب برای نصب چوب ساخت تا نماهای چوبی بر روی سطوح مسطح که با آجر تقویت شده اند. ، بلوک ها یا مواد مشابه به طور معمول نصب چوب بر روی نما را نمی توان با استفاده از ملات ماسه و سیمان انجام داد. نمای چوبی به دلیل عدم دقت در اجرای آن و امکان جداسازی ملات ناخوشایند به نظر می رسد. به همین دلیل توصیه می شود نماهای چوبی را با استفاده از قوطی های فلزی ۴۰×۴۰ میلی متری در فواصل تعیین شده بر اساس نوع نازک کاری زیرسازی کنید (فاصله قوطی های موازی نباید بیشتر از ۵۰ سانتی متر و تکیه گاه ها بیش از ۱۰۰ سانتی متر باشد).
سپس به نصب زیرساخت های فلزی ادامه دهید. ترمووود ممکن است پس از اتمام زیرسازی به دو روش مختلف به زیرسازی فلزی متصل شود. زبانه نمای ترمووود ممکن است در عملیات نجاری نهایی آلوبام در گیره های خاصی قرار گیرد، اما در روش دوم، بستر را می توان با استفاده از پروفیل های آلومینیومی یا چوبی تولید کرد که عمود بر جهت نمای ترمووود است. نصب چوب برای نما مناسب است چون هنگامی که زیرساخت کامل شد، اجزای ترمووود بر روی سطح انتخاب شده پیچ می شوند.


بهترین نوع چوب برای اجرای نمای خشک چوب

موضوعی که در گذشته مطرح شده و تصور می شود طرح و ایده ای خلاقانه است، استفاده از چوب برای نمای بیرونی ساختمان می باشد که بر اساس تجربه نظر بسیاری از افرادی که ساختمان را میبینند مجذوب خود کرده اند. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، می توان از چندین نوع چوب برای ساخت نما استفاده کرد، اما از آنجایی که نما بخشی از سازه است که مستقیماً با عناصر بیرونی در تماس است و به عنوان نمای بیرونی آن در نظر گرفته می شود نیاز است مقاوم و ماندگار باشد و کاملا با محیط زیست سازگار باشد.
به طور کلی، چوب به عنوان یکی از مصالح گرم و خصوصی در نظر گرفته می شود و زمانی که در نمای ساختمان به کار می رود، این حس در سراسر محله پخش می شود، حتی اگر سازه ممکن است یکی از بسیاری از مصالح ساخته شده با سنگ، بتن، یا نماهای شیشه ای تمام گرما را از دست داده اند سرد و خشن به نظر می رسند. بنابراین استفاده از چوب ترموود در نمای ساختمان می‌تواند حس آرامش، گرما و نزدیکی را به ناظر ارائه دهد و در عین حال نمای متمایز و تخیلی به ساختار بدهد. استفاده از نمای خشک یکی از مصالح باکیفیت برای طراحی نما می باشد.برای آشنایی بیشتر با این نما بر روی لینک مورد نظر کلیک نمائید.

بهترین نوع چوب برای اجرای نمای خشک چوب | آلوبام

همانطور که قبلاً گفته شد، نمای ساختمان های مدرن طیف گسترده ای دارد و از تعدادی متریال ایجاد می شود. هر یک از این مواد دارای کیفیت های متمایزی هستند و برای استفاده در یک محیط خاص و تحت مجموعه ای از شرایط آب و هوایی خاص مناسب هستند. برای اینکه شما تصویری جامع و واضح دریافت کنید و بهترین انتخاب را برای نمای چوبی ساختمان خود انتخاب کنید، سعی شده است بهترین چوب برای نمای ساختمان همراه با کیفیت ها و مزایای آن در این مقاله معرفی شود. طبیعتاً لازم به ذکر است که اگر قصد خرید چوب ترموود باکیفیت دارید، باید با عرضه کنندگان و سازندگان محترم و متخصص در همین صنعت صحبت کنید،جهت شماوره و راهنمایی با ما در تماس باشید.

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.