advertise

نمای خشک تراکوتا

ممکن است برای شما جذاب باشد، اما نمای ساختمان درست مانند لباسی است که آن را می پوشید. نمای خشک تراکوتا یا همان نمای سفالی یکی از نماهای دوست داشتنی است که می توانید برای طراحی نمای ساختمان از آن استفاده کنید. در واقع نمای تراکوتا شکلی از نمای خاکی پخته است، اگرچه مزایای بیشتری نسبت به سایر نماهای مشابه دارد. در حقیقت، نمای سفالی برای اصلاح عیوب در سرامیک های پرسلانی ساخته شده است و معماران ساختمان نظرات بسیار مثبتی به آن داده اند. در واقع، کلمه "تراکوتا" از زبان ایتالیایی نشات می گیرد و به معنای "پخته" است.
البته باید توجه داشت که خاک رس در کوره های خاصی پخته می شود تا سرامیک کلاسیک تراکوتا ایجاد شود. در اصل، مجسمه سازی و هنر با خاک رس ایجاد شده است که رنگ مایل به قرمز دارد. با این حال، تراکوتا اکنون ماده ای است که در بخش ساختمان استفاده می شود و به اشکال مختلف از جمله پوشش، کاشی و آجر در دسترس است. نماهای خشک تراکوتا به دلیل زیبایی و تاریخچه خود در زمینه اجرا و طراحی نما طرفداران بسیاری را دارند. نمای ساختمان شما یکی از ویژگی های کلیدی است که آن را از سایرین متمایز می کند.
نمای خشک تراکوتا یکی از انواع نمای خشک است که ممکن است برای ایجاد ظاهر منحصر به¬فرد ساختمان مورد استفاده قرار گیرد. نمای تراکوتا نه تنها ظاهر ساختمان را بهبود می بخشد بلکه تصور می شود یک لایه محافظ قدرتمند نیز باشد. ما ایده پشت این نما، ویژگی‌های آن و اهمیت آن برای نمای ساختمان را در بخش‌های باقی‌مانده این مقاله توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.آلوبام یک مجری به نام در زمینه اجرای انواع نمای خشک می باشد.


اهمیت اجرای نمای خشک تراکوتا | آلوبام

اهمیت اجرای نمای خشک تراکوتا

لباس هر فرد سرنخ هایی در مورد شخصیت، موقعیت اجتماعی و سایر ویژگی های او ارائه می دهد، همانطور که نمای هر ساختمان اطلاعاتی را در مورد جایگاه و شخصیت اجتماعی صاحب آن نشان می دهد. علاوه بر این، نمای هر ساختمان، موقعیت سازه، عملکرد مورد نظر آن و همچنین تاریخ، فرهنگ، تمدن، معماری و اقلیم خاص منطقه را به تصویر می‌کشد. در حین ساخت نمای تراکوتا، فضایی بین قسمت بیرونی نما و بدنه اصلی ساختمان ایجاد می شود و هوای موجود در این شکاف به عنوان عایق صوتی و حرارتی سازه عمل می کند.
طبیعتاً بسته به اقلیم منطقه می توان عایق صوتی و حرارتی خاصی در این مکان ساخت و یا از فضایی که برای تجهیزات مکانیکی و الکتریکی ساختمان در نظر گرفته شده است، استفاده کرد. یکی از برجسته ترین و متمایزترین نمای اروپا امروزه نمای تراکوتا است. ناگفته نماند که دلایل خوبی برای محبوبیت سفال وجود دارد. آنها شامل در دسترس بودن انواع رنگ های زیبا، سادگی نصب، توانایی مواد در جلوگیری از صدا و گرما، و جذابیت متمایز نما هستند.


اجزای نمای تراکوتا

نمای تراکوتا از سه جز کلی زیر شکل گرفته است:
دیوار حامی نوا:
دیواری که سیستم سازه ای توسط آن نگه داشته می شود به دیوار نوا معروف است.
اتصالات خشک نما:
اتصالات خشک از ریل های آلومینیومی و نوارهای لاستیکی ضد لرزش تشکیل شده و به زیرسازی متصل می شوند.
ساز زیر ساخت نما:
این سازه ای است که نما بر روی آن نصب می شود. ساختار زیرساخت با استفاده از جوشکاری، این چارچوب به دیوار نگهدارنده نما متصل می شود. شاید برای شما جالب باشد که بدانید سیستم تراکوتا دارای قابلیت گردش هوا در پشت پانل ها است و فرآیند تهویه مطبوع در آنجا انجام می شود.

خرید نمای سرامیک خشک با بهترین قیمت

جهت خرید نمای سرامیک خشک با بهترین قیمت تنها کافیست با کارشناسان ما  در آلوبام تماس بگیرید.

مزایای اجرای نمای خشک تراکوتا

اگر شما برای نمای خارجی ساختمان خود از نمای خشک تراکوتا استفاده کنید مزایای بسیاری را به دنبال دارد. در دنیای مدرن، طراحان با توجه به طیف گسترده ای از رنگ ها و مواد در دسترس، قبل از تصمیم گیری، کیفیت مواد موجود در بازار را به دقت بررسی می کنند. در زیر به بررسی تعدادی از مزایای نمای تراکوتا می پردازیم:


سبک بودن نمای خشک تراکوتا

نمای تراکوتا یکی از نازک ترین نماهایی است که می توانید در ساختمان خود از آن استفاده کنید. به گفته کارشناسان، استفاده از نماهای سفالی باعث کاهش وزن ساختمان بین ۴۰ تا ۵۰ کیلوگرم در هر متر مربع می شود. در نتیجه، ساختار کلی ساختمان شما به طور قابل توجهی سبک تر از زمانی است که بخواهید از ملات یا سیمان برای طراحی نما استفاده کنید.
سبک شدن نما، چندین خطر مالی و جانی را کاهش می دهد و در عین حال ساختمان شما را در برابر زلزله مقاوم می کند. به عنوان مثال، ریزش مصالح ساختمانی پس از زلزله یکی از عواملی است که در مرگ بسیاری از افراد نقش دارد. اما در مورد نمای تراکوتا، نمای ساختمان فرو نمی ریزد و سقوط آنها منجر به تلفات زیادی نمی شود زیرا نما و متعلقات آن جدا از یکدیگر حرکت می کنند.ملاحظات قیمت برای نمای خشک ساختمان به تعدادی متغیر بستگی دارد،برای اطلاع از قیمت ها بر روی لینک مورد نظر کیلیک نمائید.

سبک بودن نمای خشک تراکوتا | آلوبام

طول عمر زیاد نمای خشک تراکوتا
دوام فوق العاده نمای تراکوتا یکی دیگر از مزیت های بی شمار این نماست! نماهای تراکوتا اغلب بیش از ۵۰ سال دوام می آورند و اگر بعد از آن آسیب ببینند، بازسازی آنها ساده است. علاوه بر این، مواد مورد استفاده برای ساخت نمای سفالی ممکن است بازیافت شوند و سپس برای ساخت یک نمای جدید مورد استفاده قرار گیرند.
عایق بودن نمای خشک تراکوتا
در برابر صدا و گرما و سرما فضایی بین بدنه اصلی ساختمان و نمای سفالی به منظور نصب نما ایجاد می شود و سپس نما ساخته می شود. می توانید با قرار دادن هوا در این منطقه خالی سازه را در برابر صدا، گرما و سرما عایق کنید زیرا همانطور که می دانید هوا عایق خوبی برای هر دو است. خود سازه نیز می تواند از داشتن این فضای خالی سود زیادی ببرد.به عنوان مثال، بسته به شرایط محیطی محلی، ممکن است عایق های قابل قبول متفاوتی در آن شکاف نصب شود یا تاسیسات الکتریکی از آن عبور داده شود.
نصب و اجرای آسان نمای خشک تراکوتا
از قطعات آلومینیومی و فولادی برای اتصالات نما استفاده می شود که نصب نمای تراکوتا را بسیار ساده می کند زیرا نیازی به ملات یا سایر ترکیبات سیمانی ندارد.


رنگ طبیعی پنل های نمای خشک تراکوتا
استفاده از نمای تراکوتا یک مزیت بسیار قابل توجه دارد و آن این است که اگر رنگ پانل در اثر تأثیر یا ضربه از بیرون کمرنگ شود، هیچ آسیبی به ظاهر نما وارد نمی شود زیرا رنگ طبیعی پانل ها یکسان است. به رنگ پوشش آن و اصلاً به نظر نمی رسد.
ضد حریق بودن نمای خشک تراکوتا
پانل های تراکوتا در برابر آتش مقاوم هستند و در هنگام قرار گرفتن در معرض شعله ها تغییر شکل نمی دهند و آتش نمی گیرند.
صرفه جویی در مصرف انرژی با اجرای نمای خشک تراکوتا
در مقایسه با نماهای استاندارد، استفاده از نمای تراکوتا می تواند مصرف انرژی شما را ۲۵ تا ۴۰ درصد کاهش دهد.


مراحل طراحی و اجرای نمای خشک تراکوتا

شما می توانید با در نظر گرفتن بسیاری از عوامل ساختمانی، مانند بافت منطقه، عملکرد سازه، آب و هوای حاکم بر آن و غیره، منظره ای زیبا و به طور همزمان انعطاف پذیر و پایدار بسازید. اگرچه ایجاد آن برای هر طرحی امکان پذیر نیست. نمای خیره کننده و مفید معمار نمای ساختمان خود را با دقت فراوان انتخاب کنید. دو روش کلی جهت اجرای نمای خشک تراکوتا وجود دارد:
۱. استفاده از اتصالات مدولار عمودی برای نصب کاشی های تراکوتا
۲. نصب کاشی تراکوتا با به کار گیری درزهای چسبانده شده
نصب نمای تراکوتا به صورت خشک ماند سایر نماهای خشک با استفاده از پیچ، ریل و سایر اجزای فلزی انجام می شود. برای عملی شدن این ایده، ابتدا باید دیوار اصلی ساختمان قبل از نصب سازه نگهدارنده کاشی تراکوتا و در نهایت نصب کاشی های سفالی، عایق حرارتی با چسب اعمال شود. اگرچه نصب نمای تراکوتا بر روی یک ساختمان فرآیندی دشوار به نظر نمی رسد، اما به کارگران حرفه ای نیاز دارد. آلوبام که مجری اجرای نمای خشک آلومینیومی ، نمای خشک سنگ و...از پرکاربردترین نمای ساختمان ها هستند.

مراحل طراحی و اجرای نمای خشک تراکوتا | آلوبام

انواع نمای خشک تراکوتا

 نمای سفالی تک لایه

 نمای سفالی تراکوتای مجوف

همانطور که قبلاً بیان کردیم، نمای تراکوتا به مراتب سبکتر از نماهای ملات، ماسه و سیمان است و در نتیجه سازه در برابر زلزله مقاوم تر است. نمای ساختمان لمینیت نیست و سقوط اجزای نما به دلیل حرکات مشخص نما و لوازم جانبی آن منجر به تلفات جانی یا سایر آسیب ها نمی شود. در دنیای مدرن چندین متریال برای نمای ساختمان وجود دارد.
یکی از معاصرترین و پرطرفدارترین نماهای ساختمان، سفالی است. در مقایسه با سایر نماهای معمولی، این نما کیفیت و مزایای بیشتری را ارائه می دهد. در این مقاله، ما به معرفی نمای خشک تراکوتا و همچنین اهمیت و کیفیت آن پرداختیم. در صورت وجود هرگونه سوال در این باره می توانید با کارشناسان ما در سایت آلوبام در تماس باشید.

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.