advertise

مزایا و معایب نما خشک

زیبایی شناسی و طراحی نمای ساختمان امروزه نشان دهنده کیفیت کار، ماهیت کار و حتی دیدگاه ها، ایده ها و شیوه های فکری مدیران آن موسسه یا سازمان است. در نتیجه، مدیران ارشد کسب‌وکارها تلاش می‌کنند تا سبک، چیدمان و از همه مهم‌تر ظاهر ساختمان اصلی سازمان را به‌گونه‌ای طراحی و انتخاب کنند که ماهیت و اهمیت فعالیت‌های آن‌ها را به اطلاع برسانند. این تلاش علاوه بر توسعه اشکال جدید تبلیغات انجام می شود.
نمای خشک، نمای معاصری است که به جای سیم یا ملات سیمانی، توسط یک قاب پشتیبانی می شود. عایق حرارتی، سازه پشتیبانی، منطقه تهویه و مواد و اتصالاتی که یک نمای خشک را تشکیل می دهند اجزای آن هستند. از چسب یا اتصالات مکانیکی برای چسباندن مستقل عایق حرارتی زیر کار به سازه استفاده می شود. نمای بیرونی ساختمان ها با استفاده از تکنولوژی نمای خشک ساخته می شود.امروزه چندین روش مختلف نمای خشک مورد استفاده قرار می گیرد.قبل از تصمیم گیری در مورد نوع خاصی از نمای خشک، صاحبان ساختمان باید تعدادی از عوامل را در نظر بگیرند. نوع ساختمان، مصالح به کار رفته در نمای بیرونی و مشخصاتی مانند عایق بندی مواردی هستند که باید در نظر گرفته شوند.
ممکن است چندین لایه در یک سیستم دیوار خشک وجود داشته باشد. برای مثال، قبل از ساخت نمای اصلی، می‌توانید یک صفحه نازک برای جلوگیری از تشکیل نما قرار دهید. با توجه به امکانات فراوان، انتخاب نمای خشک ایده آل فرآیند ساده ای نیست. با این حال، آگاهی از مزایا و معایب هر جایگزین می تواند به شما در انتخاب عاقلانه کمک کند. آلوبام یک مجری به نام در زمینه اجرای نمای سرامیک خشک است


معایب نمای خشک معایب نمای خشک
معایب نمای خشک
همانطور که می دانید هر نما دارای جوانب مثبت و منفی است. نمای خشک نیز از این قاعده مستثنی نیست. با در نظر گرفتن دقیق مزایا و معایب نمای خشک و همچنین نحوه نصب و استفاده از آن، می توانید بهترین تصمیم را بگیرید. هنگام سنجش مزایای نمای خشک، اگر آن را مطالعه کنید، خواهید دید که این نوع نما در مقایسه با سایر انواع نما کمترین ایراد را دارد و بهترین انتخاب برای استفاده در نمای بیرونی ساختمان تجاری یا مسکونی شما می باشد.برای اطلاع از قیمت اجرای نما خشک به لینک مورد نظر مراجعه نمائید.

مزایای نمای خشک

کاهش زمان اجرای نمای خشک

زمان در نتیجه پیشرفت تکنولوژی نقش اساسی و تعیین کننده ای در صنعت ساختمان دارد. در نتیجه برای ارزیابی تمامی روش هایی که کارشناسان ساخت و ساز طراحی و پیشنهاد کرده اند، زمان صرف شده است و می توان گفت که این روش ها بر اساس این معیار یا پابرجا بوده یا از بین رفته اند. با کمی فکر، متوجه می شویم که روش خشک را می توان برای ساخت نما استفاده کرد، که می تواند زمان ساخت را تا ۵۰٪ کاهش دهد، حتی اثرات دمای محیط را از بین ببرد و امکان فعال سازی همزمان چندین جبهه کار را فراهم کند.
روش های سنتی و ملات استفاده نمی شود. عوامل دیگری نیز مانند استفاده از تیم های آموزش دیده به جای نیروهای متعارف و غیر فنی و عدم آموزش لازم در روش های قدیمی و سنتی و همچنین استفاده از ابزار و ماشین آلات صنعتی در اجرا افزایش یافته است. سرعت اجرا در قسمت های بالادستی و پایین دستی کار. آثاری که از روش‌های معاصر استفاده می‌کنند مستقیماً بر زمان اجرا تأثیر می‌گذارند، از دوباره کاری بالقوه جلوگیری می‌کنند و بدون شک تأثیر قابل‌توجهی بر بهبود کیفیت اجرا دارند.طراحی و اجرا نمای سرامیک خشک توسط متخصصین آلوبام همراه با جدیدترین و به روز ترین متد های روز دنیا. برای آشنایی با انواع نمای خشک با ما همراه شوید.


کیفیت بالای اجرای نمای خشک

شرکت آلوبام با سابقه سال ها تجربه، تحقیق، مطالعه و بررسی تکنیک های مشابه خارجی در کشورهای مختلف، در حال حاضر در حال اجرای نمای خشک با انواع مصالح از جمله سنگ سرامیک، سفال و چوب و غیره به صورت صنعتی میباشد. شرکت آلوبام دارای سابقه ای ۲۵ ساله در طراحی و اجرای انواع نمای خشک به ویژه نمای خشک سرامیک است و این پتانسیل را دارد که راه حلی برای بسیاری از مسائل آزاردهنده در مورد نمای انواع ساختمان ها باشد. مهندسین، کارشناسان و مدیران محترم می توانند آن را طراحی و در سازه های ساخته شده از هر نوع سنگ، سرامیک، شیشه و ... در هر اندازه، ضخامت و رنگی استفاده کنند.


کاهش قیمت تمام شده اجرای نمای خشک

کاهش وزن و حجم اسکلت و فونداسیون
در مقایسه با روش تزریق، وزن سطح اعمال شده در هر متر مربع ۸۰ کیلوگرم کمتر است که تأثیر بسزایی در کاهش (حدود ۱۰۰ کیلوگرم کمتر) دارد. قدرت تحمل زلزله را خواهد داشت و اگر در طراحی ساختمان ابتدا نما خشک در نظر گرفته شود، با کاهش قابل توجه وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش نمی یابد، بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون اثر کاهشی مهمی بر قیمت نهایی خواهد گذاشت

کاهش هزینه ترمیم، افزایش عمر مفید و امکان بازیافت مصالح

مهم است که در نظر داشته باشید که نماهای معمولی نیاز به ترمیم و اجرای مجدد پس از چند سال دارند که هزینه های اضافی را به کارفرما تحمیل می کند. در پایان پروژه با توجه به اینکه دوغاب ۱۵ سال عمر مفید دارد، کل لایه ملات و سنگ مربوطه باید از بین برود، به این معنی که اگر هزینه ای برای اجرا نمای خشک شود، باید این هزینه ها را نیز متحمل شوند. اما از آنجایی که نماهای خشک با رویکرد صنعتی نصب می شوند، نیازی به هزینه های تعمیر و نگهداری در طول زمان نیست.
اگر یک پلاک آسیب دیده باشد، می توان آن را به سادگی تعمیر یا جایگزین کرد. نیازی به تخریب یا تعمیر جامع نیست. و حتی پس از پایان عمر مفید آن (بیش از ۵۰ سال) امکان بازیافت کلیه مواد مصرفی اعم از فلزات زیربنایی (آهن یا آلومینیوم) و مهمتر از همه سنگ یا سرامیک استفاده شده وجود دارد و هر یک از این مواد می توانند بسته به نوع استفاده در مکان ها و مکان های دیگر بازیافت شود. در نتیجه کلیه هزینه های انجام شده برای اجرای این نما پس از اتمام ساختمان با پرسی استاندارد به کارفرما بازپرداخت می شود.


منطبق بودن اجرای نمای خشک با آخرین استادنداردهای ملی و جهانی

کاهش وزن و انطباق با آیین نامه های زلزله
همانطور که قبلا ذکر شد، کاهش وزن ساختمان به طور مستقیم بر میزان مقاومت آن در برابر زلزله تأثیر می گذارد. ضمناً وزن ساختمان باید طبق تبصره ها و دستورالعمل های ویژه آیین نامه زلزله ایران (۲۸۰۰) و سایر مقررات زلزله در سراسر جهان کاهش یابد.
زیرساخت ها و مصالح هر نما با استفاده از این دستورالعمل ها و مطابق با الزامات ۲۸۰۰ ایران طراحی خواهد شد. با تغییر مکان جانبی سازه به این معنی است که در هنگام زلزله، حرکات نما و متعلقات مربوطه به طور جداگانه انجام می شود. مشابه نماهایی که دوغاب می شوند، از شکافتن نما و ریزش اجزای آن جلوگیری می کند و خطر تلفات انسانی و سایر آسیب های ناشی از ریزش نما را به حداقل می رساند.

امکان اجرای عایق حرارتی و صوتی

می توان با محاسبات انجام شده در رابطه با موقعیت ساختمان از نظر اقلیمی مطابق با استانداردهای مربوطه با ایجاد فاصله ای که سطح خارجی نما با اصلی ایجاد می کند، عایق حرارتی و صوتی مناسب را در نظر گرفت و به راحتی نصب کرد. بدنه ساختمان در حالی که وجود هوا در این فاصله نقش عایق صدا را ایفا می کند و گرما خواهد داشت (فصل نوزدهم مقررات ملی ساختمان ایران). مجموعه آلوبام با به کارگیری متخصصان حرفه ای به طراحی و اجرای انواع نمای خشک اعم از نمای خشک آجری، نمای خشک بتنی و ... میپردازد.شما میتوانید جهت مشاهده نمونه کار ها و استعلام قیمت با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.