advertise

نمای خشک آجری

نمای خشک آجر یکی از معروف ترین انواع نمای خشک است. یکی از حیاتی ترین تصمیماتی که در طول ساخت و ساز گرفته می شود، تعیین نمای ساختمان است که هم بر قیمت ساختمان و هم بر میزان نور دریافتی آن تاثیر بسزایی دارد.
آجر که در طیف وسیعی از رنگ ها، فرم ها و اندازه ها وجود دارد، یکی از مصالح اولیه ساختمانی است که در ایران مورد استفاده قرار می گیرد. این یک عملیات سخت و پرمخاطره بود (ممکن است مواد در هنگام زلزله بیفتند) و ایجاد نما با استفاده از روش های قبلی که شامل نصب آجر روی ملات سیمان بود تا حدودی گران بود.
یکی از جدیدترین تکنیک ها نمای آجری خشک است که برای ساخت نما فقط از زیرساخت های فلزی و بدون ملات استفاده می شود. هنگام نصب نمای خشک آجری ابتدا زیرسازی فلزی بر روی سازه نصب می شود و سپس آجرها بر روی ریل های آلومینیومی به الگو و چیدمان مورد نیاز چیده می شوند.
در نهایت، زیرسازی فلزی با کاشی های آجری پوشانده شده و به طور ایمن به هم متصل می شود. از آنجایی که نما به این صورت ساخته می شود، فضایی بین آجر و دیوار ساختمان وجود دارد که می توان از آن برای جابجایی لوله ها و سایر زیرساخت ها و پوشاندن آن استفاده کرد. مجموعه آلوبام با به کارگیری متخصصان حرفه ای به طراحی و اجرای انواع نمای خشک اعم از نمای خشک آجری، نمای سرامیک خشک و ... میپردازد.شما میتوانید جهت مشاهده نمونه کار ها و استعلام قیمت با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.


نمای خشک آجری | آلوبام

انواع نمای خشک آجری

تفاوت در نوع آجرهای مورد استفاده در این روش علاوه بر تمایز بین سیستم های ظاهری و پنهان اجرای نمای خشک وجود دارد. می توان به نماهای ساخته شده از آجر نسوز و سفالین به عنوان دو سبک از محبوب ترین نماهای آجر خشک اشاره کرد.
طیف رنگی آجرهای سفالی که نوعی سفال محسوب می شوند بسیار گسترده است. بسته به طرح و سبک در نظر گرفته شده برای نما، می توان از یک رنگ یا رنگ های متنوع با این آجرها استفاده کرد.


اجرای نمای خشک آجری

اکثر اجزای سنگ و آجر به طور جداگانه با استفاده از ملات سیمان بر روی سطح ساختمان ها قرار می گرفت. با توجه به استفاده از مصالح ساختمانی، اجرای این کار زمان زیادی را صرف کرد و هزینه های زیادی را به همراه داشت. این فرآیند کاملاً متفاوت است و هنگام ساخت نمای آجر خشک به شرح زیر انجام می شود:
شبکه فلزی کاملاً در برابر فشار و ضربه بر سطح ساختمان غیرقابل نفوذ است زیرا از عناصر فولادی ضد زنگ ساخته شده است.
شبکه فلزی مورد نیاز قبل از اینکه آجرها مانند یک اره منبت کاری اره مویی در مسیرهای خود مونتاژ شوند در جای خود قرار می گیرند.
(نصب Unitize) آجرها پس از آماده شدن جداگانه به کاشی های دیواره فلزی با استفاده از پیچ و مهره چسبانده می شوند.
بر روی چارچوب فلزی، کاشی های آماده شده با اتصالات بسیار محکم قرار گرفته و متصل می شوند. این ساختمان بر اساس سیستم مورد استفاده برای اجرای این نوع تأثیر متمایز خواهد داشت. به عنوان مثال، در حالی که هیچ یک از اتصالات در نوع پنهان قابل مشاهده نیستند، اتصالات خاصی در سیستم های قابل مشاهده (نصب آجر با استفاده از رویکرد کابل و لوله) آشکار است.

نمای آجر خشک | آلوبام

انواع اجرای نمای خشک آجری

آجرها در تکنیک نمای خشک با ملات به یکدیگر متصل نمی شوند. در این تکنیک از گیره و اتصالات برای اتصال کاشی های آجری به یکدیگر و از گیره ها برای اتصال سازه نما به شفت های عمودی نیز استفاده می شود. حال در ادامه به معرفی و توضیحی مختصر از انواع روش های نصب این نما می پردازیم.


آجر خشک به روش اجرای چیدمانی

در فرآیند ساخت نماهای خشک به جای ملات از ابزارهای فلزی مانند ریل، پیچ و ... استفاده می شود.
علاوه بر این، قسمت‌های بالا و پایین آجر شامل شیارهایی است که به‌صورت افقی یا عمودی توسط رانرها به دیوار متصل می‌شوند، به این ترتیب آجر خشک اجرا می‌شود. این یک روش نصب بسیار سریع و مقرون به صرفه است.

آجر خشک به روش اجرای زیگزاگ

با این تکنیک کاشی های افقی به صورت مورب با زاویه لازم چیده می شوند و به صورت دو بعدی و مسطح و به شکل نردبان روی هم چیده می شوند. دامنه ی تغییرات در این روش نصب نما خشک اجر به این صورت است که امکان ترکیب فقط دو سایز وجود دارد ولی در مورد ترکیب جنس ممکن است از دو جنس بیشتر باشد و ممکن است تعداد بند آجر ها نیز تغییر کند.
علاوه بر اینها، امکان مشبک کردن یا پر و خالى کردن آجرها و امکان تغییر زاویه و هم پوشانى تایلها به میزان دلخواه نیز وجود دارد. به کار گیری این روش اجرا نیز مزیت هایی به همراه دارد. سادگى و یکنواختى و مسطح بودن، بازى با نور و سایه و حجمى کردن نما، کاهش مصرف تایل و یراق آلات، کنترل دید و مشرفیت واحدها و کنترل نور و تامین سایبان افقى من جمله ی این مزیت هاست.


آجر خشک به روش اجرای مورب

این روش اجرا خود شامل دو زیر گروه می شود؛ روش اول، نرده بانی ، مورب ، افقی ، تخت و روش دوم، نرده بانی مورب عمودی. در روش اول، آجرها به شکل یک نردبان عمودی به صورت مورب به سطح افقی چیده می شوند.
دامنه ی تغییرات در این روش نصب نمای خشک آجری به این صورت است که امکان تغییر و ترکیب دو جنس و دو سایز به بالا برای نمای خشک وجود دارد. همچنین، با اتخاذ این روش اجرا، امکان مشبک کردن و پر و خالى کردن آجرها و تغییر زاویه آجرها نسبت به سطح افقى وجود دارد. همچنین اجرای نمای خشک آجری به این روش مزایایی دارد من جمله امکان عبور از جلو پنجرها، کنترل دید و رفع مشرفیت، کنترل نور و آفتاب، بازى با نور و سایه.
در روش دوم، با این تکنیک کاشی ها به صورت دوبعدی و مسطح و به شکل نردبان روی هم چیده می شوند و کاشی های افقی به صورت مورب با زاویه لازم چیده می شوند. دامنه ی تغییرات در این روش نصب نمای خشک آجری به این صورت است که امکان ترکیب فقط دو سایز وجود دارد ولی در مورد ترکیب جنس ممکن است از دو جنس بیشتر باشد و ممکن است تعداد بند آجر ها نیز تغییر کند. علاوه بر اینها، امکان مشبک کردن یا پر و خالى کردن آجرها و امکان تغییر زاویه و هم پوشانى تایلها به میزان دلخواه نیز وجود دارد.
به کار گیری این روش اجرا نیز مزیت هایی به همراه دارد. سادگى و یکنواختى و مسطح بودن، بازى با نور و سایه و حجمى کردن نما، کاهش مصرف تایل و یراق آلات، کنترل دید و مشرفیت واحدها و کنترل نور و تامین سایبان افقى من جمله ی این مزیت هاست.

اجرای انواع نمای خشک همراه با بالاترین کیفیت

مجموعه آلوبام با برخورداری از کارشناسان خبره به طراحی و اجرای انواع نمای خشک با بالاترین کیفیت می پردازد.

مزایای اجرای نمای خشک با آجر

با توجه به استفاده از اسکلت فلزی که به عنوان مدل و شابلون نما استفاده می شود و همچنین قابلیت آماده سازی نما در سطح زیرین بدون نیاز به داربست، اجرای نما خشک بسیار سریعتر از نماهای مرطوب انجام می شود.

روش نما خشک نیازی به استفاده از کارگر ماهر ندارد زیرا نصب آجر و ریل صرفاً به صورت مکانیکی انجام می شود.

سیستم نمای خشک آجری ممکن است بدون برداشتن سطح دیوار موجود مستقیماً روی دیوار قرار داده شود، بنابراین اجرای آن زباله یا سایر نخاله‌های ساختمانی معمولی تولید نمی‌کند و صدا ایجاد نمی‌کند.


در سیستم نمای خشک آجری، قاب یا اسکلت نگهدارنده که از چوب، فولاد یا آلومینیوم ساخته شده است، ابتدا با در نظر گرفتن فاصله از عایق، به نمای خشک ساختمان متصل می شود.
این کار قبل از عایق حرارتی انجام می شود که به طور مستقل با اتصال مکانیکی یا چسب به بدنه ساختمان ثابت می شود. قاب نگهدارنده باید گرم شود. بهترین عایق حرارتی در فضای خالی بین عایق و نما یافت می شود، از این رو این تکنیک در به حداقل رساندن اتلاف انرژی بسیار موثر است.

کاربرد این سیستم در قسمت های فوقانی سازه به طور قابل توجهی سریعتر و ساده تر از سایر نماها مانند نمای آجری خشک است زیرا نیازی به استفاده از ملات ندارد.
علاوه بر این، این روش امکان دسترسی به تعمیر و نگهداری معمول را به ویژه در سازه های بلند فراهم می کند، اگرچه برای خانه های مسکونی کم ارتفاع که گران هستند و به ندرت اشغال می شوند طراحی شده است.

قیمت اجرای نمای خشک آجری

هزینه نصب نمای آجر خشک به طیف گسترده ای از متغیرها بستگی دارد و قیمت ها در طول سال به طور قابل توجهی در نوسان هستند. مدل و نوع تکنولوژی مورد استفاده برای انجام این نوع نما دو عامل بسیار مهم در تعیین هزینه آن است.
مصالح مورد استفاده برای ساخت زیرساخت می تواند تأثیر قابل توجهی بر هزینه ها داشته باشد. با توجه به نوسانات قابل توجه سالانه قیمت فلزات، قیمت نما بر اساس پارامترهای دوره اجرا تعیین می شود. هزینه نمای آجر خشک نیز می تواند تحت تاثیر اندازه سازه، نوع آجرهای به کار رفته در آن و طرح، مدل و سبک نما باشد. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ها به مقاله قیمت اجرا نمای خشک مراجعه فرمائید.

نمای خشک با آجر | آلوبام

نمای خشک ساختمان، نمایی است که بدون استفاده از ملات سیمان معمولی و دوغاب نصب شده است. در نتیجه وزن سازه به طور ویژه و چشمگیری کاهش می یابد و ایمنی ساختمان در برابر زلزله افزایش می یابد. طراحی و معماری ساختمان نیز از این مشکل بی‌تأثیر نمانده است، زیرا علم طراحی بر بسیاری از جنبه‌های زندگی مدرن تأثیر گذاشته و به سمت صنعتی شدن و مدرن‌سازی حرکت کرده است.
به گونه ای که ایده نمای ساختمان تقریباً به طور کامل تغییر کرده است و استفاده از تکنیک های نمای خشک برای خانه ها، بیمارستان ها و انواع دیگر ساختمان ها رشد زیادی داشته است. اجزای معمولی سیستم های نما شامل ساختار نگهدارنده، عایق حرارتی، فضای تهویه، نمای خشک و اتصالات می باشد.
صفحات سرامیکی، کاشی ها یا مواد دیگر در ابتدا به عنوان بخشی از نصب نمای خشک توسط شرکت های اجرای نما خشک در کنار هم بر روی دیوار ساختمان مورد نظر قرار می گیرند. پس از نصب عایق حرارتی، پروفیل های حامل عمودی متعاقباً به صفحات چسبانده می شوند. اتصالات نهایی بین بدنه ساختمان و انواع نماهای انتخابی. شرکت هایی که دیوار خشک نصب می کنند این اتصال را با استفاده از اتصالات انجام می دهند. یراق آلات به عنوان رسانه ارتباطی دیوار و نمای مورد استفاده عمل می کنند.
نوع طراحی و معماری ساختمان و همچنین مصالح مورد استفاده برای ساخت نما، اغلب هنگام انتخاب و تعیین اتصالات نمای خشک مورد توجه قرار می گیرد. در اجرای نمای خشک ساختمان علاوه بر رعایت جزئیات فنی و عنصر استاندارد طراحی، زیبایی، مقرون به صرفه بودن و سادگی اجرا را نیز باید در نظر گرفت و اهمیت نحوه نصب نمای خشک را نیز در نظر گرفت.


قیمت اجرای نمای خشک آجری | آلوبام
قیمت اجرای نمای آجر خشک | آلوبام

چندین شرکت وجود دارند که نماهای خشک را اجرا می کنند که در شهرهای مختلف مرتبط با ساخت و ساز فعال هستند. ظرفیت ها و قابلیت های متنوع آن چیزی است که این شرکت های اجرای نمای خشک را با وجود شباهت های بین آنها متمایز می کند.
برای انتخاب یکی از شرکت های معتبر و معتبر اجرای نمای خشک، حتماً به دنبال مجوزهای ضروری از سازمان نظام مهندسی، اداره ثبت شرکت ها و سایر سازمان ها و غیره باشید. ضروری است که کسب و کار محترمی که قصد همکاری با آنها را دارید، در صورت فعالیت در زمینه قراردادهای مشارکت ساختمانی و غیره، مجوزهای لازم را از مشاغل مربوط به این بخش گرفته باشد.
بهره گیری از کادر فنی و مهندسی مجرب از دیگر ویژگی های بزرگترین شرکت های اجرای نما خشک می باشد. هر شرکت اجرای نمای خشک دارای یک تیم فنی و مهندسی ماهر است.
این تیم متشکل از مهندسان محاسبات سازه، طراحان، مهندسین معماری و عمران، کارشناسان مکانیک و برق و همچنین سایر متخصصینی است که نیاز به دانش صنعت ساختمان دارند. در کارگاه بنگاه های اجرای نماهای خشک وجود دپارتمانی جهت رعایت ایمنی و کنترل پروژه ضروری است.
یکی دیگر از مزایای استفاده از شرکت های معتبر نصب نمای خشک، استفاده از متخصصین حقوقی است. مسائل حقوقی و حقوقی ممکن است قبل، حین و یا بعد از اتمام پروژه به وجود بیاید که یکی از مسائلی است که افراد در انبوه پروژه ها از جمله مشارکت در ساخت، مرمت و بازسازی و غیره با آن مواجه هستند.
حقوقی و قانونی یک شرکت معتبر کارکنان اداری باید تمام اقدامات مربوطه را به دقت زیر نظر داشته باشند تا از این موضوع جلوگیری کنند و از ایجاد تهدید هم برای کارفرما و هم برای تجارت جلوگیری کنند.
از جمله ویژگی های شرکت های اجرای نمای خشک می توان به پایداری اشاره کرد که بدون شک دارای تیم مدیریتی قابل اعتمادی است. در نتیجه توجه به قدمت و سابقه یک شرکت می تواند شاخص مفیدی برای اینکه آیا شرکت اجرای نمای خشک خوبی هستند یا خیر. شما میتوانید برای مشاهده پروژه های اجرا شده توسط آلوبام برروی دکمه زیر کلیک نمائید.