advertise

نمای ترموود و سنگ

نمای ترموود و سنگ یکی از جذاب ترین گزینه ها برای توسعه ظاهر ساختمان های مسکونی و تجاری چند طبقه را می توان نمای ساخته شده از سنگ و چوب ترموود دانست. محصولات ترمووود از نظر عایق بودن در برابر دما، صدا و آتش بهتر از سایر مواد عمل می کنند زیرا مقاومت بالایی دارند، در هر آب و هوایی قابل استفاده هستند و همچنین در برابر آب و هوا بسیار مقاوم هستند. ترموود و سنگ ترکیبی فوق العاده برای نمای خارجی ساختمان هستند زیرا باعث صرفه جویی قابل توجهی در هزینه می شود و در عین حال به شما امکان می دهد زیبایی این دو عنصر طبیعی باشکوه را درک کنید.
شاید از آنجایی که سنگ ها نیز اجزای هسته طبیعت هستند، ترکیب ایده آلی را با ترمووود ایجاد می کنند. هنگامی که با قهوه ای چوب جفت می شود، طیف رنگ کرم سنگ ها خیره کننده به نظر می رسد. این مهم است که در نظر بگیرید که چگونه هر یک از این دو رنگ دیگری را تکمیل می کند. رنگ های خنثی، خاکستری، سیاه و سفید را می توان در مصالح سنگی و فولادی به کار برد. مجموعه آلوبام با به کارگیری متخصصان حرفه ای به طراحی و اجرای انواع نمای خشک اعم از نمای خشک آجری، نمای خشک کامپوزیت و ... میپردازد.


نمای ترموود و سنگ | آلوبام

از رنگ قهوه ای ترمووود به صورت مکمل استفاده کنید. ترمووود را به صورت عمودی، افقی، اریب یا ترکیبی از این روش ها قرار دهید. ترکیب هندسه آن در طراحی چنین نماهایی بسیار مهم خواهد بود. ترمووود در نماهای چوبی یکی از زیباترین و پسندیده ترین نماهای ساختمانی است که می تواند ظاهری متمایز به نمای ساختمان ببخشد. با این حال، استفاده از چوب در طراحی نمای ساختمان می تواند معایب زیادی داشته باشد،
زیرا در هنگام گرما و رطوبت، مقاومت بسیار پایینی دارد. به همین دلیل ترموود جایگزین عالی برای چوب معمولی هستند. نماهای چوبی معمولی می توانند محیط مساعدی برای ظهور حشرات، رشد جلبک ها و ... باشند در صورتی که غلبه بر این مسائل برای موریانه ها بسیار سخت است. نماهای طراحی شده با سنگ و ترموود در حال حاضر در رقابت شدید با یکدیگر هستند.


علت محبوبیت نمای ترموود و سنگ در سازه های شهری

در حال حاضر، طراحی نمای ساختمان و آپارتمان توسط معماری شهری محدود شده است و نتیجه آن تمایل به نماهای تکراری و مستقیم است. به دلیل چنین طراحی هایی، منظر شهری یکنواخت و تکراری شده است که تأثیر مثبتی بر ارزش زیبایی شناختی منطقه ندارد. با این حال، علاوه بر ساده به نظر رسیدن سازه ها، استفاده از مصالح حکاکی شده با ترموود و سنگ نیز ممکن است سازه ها را بسیار دوست داشتنی و متمایز کند.
برای بهبود این فرآیند، پوشاندن پنجره ها با محافظ ترموود و سایه بان ها نتایج بهتری به همراه خواهد داشت. پنجره های نصب شده در ساختمان ها باید مقاومت بالایی داشته باشند زیرا مانع ورود گرد و غبار و آلودگی می شوند. معماری شهری با استفاده از ترموود به عنوان قاب پنجره و محافظ می تواند ظاهری بسیار دوست داشتنی داشته باشد. به همین دلیل، نمای سنگی و ترموود به طور فزاینده ای در معماری مدرن محبوب شده اند.

علت محبوبیت نمای ترموود و سنگ| آلوبام

مراحل اجرای نمای ترموود و سنگ

قبل از شروع هر کاری بر روی نمای سازه، سبک مورد نظر باید از کلاسیک، مدرن و یا ترکیبی از این دو انتخاب شود. از سبک های معماری فوق می توان برای ایجاد و اجرای نمای ترموود و سنگ رو به سازه ها استفاده کرد. ورودی سازه ها باید پس از تصمیم گیری در مورد سبک مورد نظر طراحی و طراحی مورد نظر با استفاده از سنگ و ترموود انجام شود. یکی از نمونه های زیبا، استفاده از سنگ برای ورودی ها، شیروانی ها و تزیینات ستون در بدنه اصلی وترموود است. در نهایت استفاده از نورپردازی در نمای وترموود و سنگ زیبایی و جذابیت متریال به کار رفته را افزایش داد.
چوب یک محصول طبیعی است، بنابراین ترکیب آن با گیاهان نتیجه خیره کننده ای می دهد. با قرار دادن گیاهان در مجاورت درهای ورودی ساختمان یا به عنوان پرده های پنجره، جذابیت لذت بخشی به نمای سنگ و ترموود اضافه می شود. طراحی های نما هنگام استفاده در محیط های شهری باید از دستورالعمل های خاصی پیروی کنند. به همین دلیل، نماهای برنامه ریزی شده باید با ساختمان های دیگر ترکیب شوند. نمای سازه مورد نظر با ترکیب نماهای سنگ و ترمووود و همچنین رعایت قوانین طراحی نمای شهری جذاب می شود. نمای خشک ترموود با زیبایی، لطافت و گرمای خود یکی از بهترین محصولات برای استفاده در نما و سازه های خارجی می باشد.


مزایای استفاده از ترموود در نمای سنگ و ترموود

◀ ترموود در اثر انبساط و انقباض تغییرات ابعادی را تجربه نمی کند زیرا گرم می شود.
◀ ترموود انعطاف پذیر نیستند و پیج و تاب برنمیدارند.
◀ در طی فرآیند ترموفرمینگ، میزان رطوبت چوب به حداقل می رسد. در نتیجه رطوبت در ترموودها ثابت می ماند.
◀ صرف نظر از آب و هوا، چوب ترمو رنگ خود را حفظ می کند.
◀ طراحی نمای ترموود و سنگ جذابیت زیبایی شناختی زیادی را ارائه می دهد.
◀ نماهای ترمووود و سنگ عاری از هرگونه رشد حشرات و جلبک هستند زیرا صمغ و رزین موجود در چوب در طی فرآیند ترموفرمینگ حل می شوند.

◀ یکی از مهمترین مزایای استفاده از ترمووود به همراه سنگ در نمای ساختمان، دوام و طول عمر بالای آنها است.
◀ به دلیل سادگی نصب ترمووود نماهای ساخته شده از ترموود و سنگ ممکن است سریعتر در جای خود قرار بگیرند.
◀ ایجاد ترموود شامل استفاده از مواد شیمیایی نمی شود، بنابراین در هنگام استفاده از این ماده هم افراد و هم محیط زیست در خطر نیستند.
◀ نقش بسیار موثر پانل های ترموود در سبک سازی نمای سنگ یکی از مزایای عمده نماهای ساخته شده از آنها است. استفاده از ترموود ممکن است به میزان قابل توجهی بر سبک تر بودن نمای ساختمان تأثیر بگذارد زیرا کاهش وزن یکی از مهم ترین ملاحظات در طراحی و ساخت نما است به خصوص اگر یکی از متریال های نما سنگ باشد.


نماهای ترموود و سنگ ساختمان های ایرانی به سازه های شهر جلوه خاصی بخشیده است. افتخارات متعددی به چندین سازه با نمای ترمووود در جشنواره های داخلی و بین المللی معماری داده شده است. واقعیت این است که افزودن چوب به نمای سنگی سرد ساختمان ها جذابیت چشمگیری به نماهای ترمووود و سنگ می بخشد. وقتی چوبی با رنگ قهوه ای گرم وجود دارد، نما به طور کلی جذاب و دلپذیر به نظر می رسد.
سنگ ها اغلب خنثی و سرد هستند، مانند سفید، خاکستری یا خاکستری. این واقعیت که ترم وود با هر ماده ای ترکیب می شود، البته بهترین کیفیت آن است. علاوه بر سنگ، مواد دیگری از جمله بتن و شیشه به طور مکرر مورد استفاده قرار می گیرند. ترمووود ماده ای پرهزینه است که به طور مکرر همراه با مواد دیگر استفاده می شود، اما ممکن است برای پوشاندن کل چهره سازه نیز استفاده شود که به طور اجتناب ناپذیر هزینه نما را افزایش می دهد. آلوبام یک مجری به نام در زمینه اجرای نمای سرامیک خشک است ،که می تانید جهت سفارش و استعلام قیمت با کارشناسان ما تماس حاصل نمائید.

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.