advertise

مزایا و معایب نمای سرامیک خشک

چرا نمای سرامیک خشک؟از دلایل نام‌گذاری سرامیک خشک می‌توان از عدم جذب رطوبت توسط پانل‌ها نام برد. به این صورت که با حذف ملات از زیرسازی نمای سرامیک خشک این امکان فراهم شده است که رطوبت جذب نشود. این نوع نمای ساختمان با روش‌هایی مثل سیستم نصب انکری، روش نمایان، روش غیر نمایان و نصب کلیپس پنهان شیاری توسط کارکنان مربوطه نصب می‌شوند.
سرامیک خشک دارای تنوع زیادی در طرح و رنگ بوده و به دلیل مزایای متعددی که دارد موردتوجه بسیاری از مردم ایران قرار گرفته است. نمای سرامیک خشک به روش اکستروژن در کارخانه‌ها تولید می‌گردد و امروزه به‌عنوان جدیدترین و مدرن‌ترین نمای استفاده شده در ساختمان ساخته می‌شود. سرامیک خشک از دسته مصالح نوین در صنعت ساختمان‌سازی امروزی به‌حساب می‌آید که زمینه‌ساز تحولی عظیم و بی‌سابقه در این حوزه شده است.
علی‌رغم خوبی‌های بی‌شمار و مزیت‌های بسیاری که دارد، این نوع نمای ساختمان معایبی نیز دارد که در برخی موارد مانع تصمیم نهایی برخی مشتریان جهت هزینه برای این نوع نمای ساختمان می‌شود. در ادامه این مقاله قصد داریم به توضیح و تفسیر مزایا و معایب نمای سرامیک خشک بپردازیم. با ما همراه باشید.

مزایا و معایب نمای سرامیک خشک | آلوبام

مزایای نمای سرامیک خشک

مزایای اجرای نمای سرامیک خشک برای منزل‌های شما بی‌شمار هستند. به‌کاربردن نمای سرامیک خشک در نمای خارجی ساختمان علاوه بر شیک بودن و زیبایی ظاهری و مدرن آن مقرون‌به‌صرفه نیز هست. ضد آتش بودن، عدم تغییر شکل، مقاومت در برابر ضربه و تغییرات دمای محیط، من‌جمله مزایای نمای سرامیک خشک است که در ادامه مفصل به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.
همچنین امکان تولید سرامیک خشک در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف و رنگ‌های متنوع وجود دارد. علاوه بر این، رنگ سرامیک خشک در برابر نور خورشید دارای مقاومت بالایی است و باگذشت زمان تغییر نمی‌کند. ظاهر نمای سرامیک خشک متنوع و به‌روز است که با ویژگی‌های مکانیکی و مقاومتی خوب همراه شده است.
نماهای سرامیک خشکی که مواد اولیه کاملاً طبیعی دارند، می‌توانند همانند نمای کردن وال به‌گونه‌ای طراحی شوند که جلوه‌ای معاصر یا سنتی‌تر، بسته به انتخاب شما از میان انواع نمای سرامیک خشک، ارائه دهند که زیبایی طبیعی و ظاهر سنگ مانند گرانیت یا سنگ مرمر را به نمایش می‌گذارد.
نمای سرامیک خشک خارجی دارای ظاهری زیبا و ماندگار است. هرتایل سرامیک خشک، یکپارچگی کامل صدا و سازگاری طراحی را با رنگ، طرح و دانه‌بندی از طریق بدنه به نمایش می‌گذارد و زیبایی آن به‌مرورزمان دستخوش تغییر نمی‌شود. نمای سرامیک خشک در برابر نور و اشعه ماورا بنفش کاملاً مقاوم و غیرقابل‌نفوذ است.


مقاومت بالای نمای سرامیک خشک

یکی از مزایای اجرا و نصب نمای سرامیک خشک، کاربرد آن در تمامی شرایط آب‌وهوایی اعم از سرد و خشک و مرطوب و… است. به‌علاوه، کاربرد این نوع نمای سرامیکی در مناطق سردسیر بسیار پرکاربردتر است چرا که در ملاتی که برای زیرسازی نمای سرامیک خشک استفاده می‌شود به میزان کمی آب وجود دارد و همین باعث شده به‌عنوان عایق رطوبت، مانع از ورود آب به داخل ساختمان شود.
این نوع از نمای سرامیک، به نام سرامیک خشک که به فول‌بادی معروف است، داری میزان جذب رطوبت کمتری از یک درصد است که باعث افزایش مقاومت آن در برابر یخ‌بندان می‌شود.

مزایای نمای سرامیک خشک | آلوبام

مقاومت بالای نمای سرامیک خشک | آلوبام

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل‌تأمل نمای سرامیک خشک این است که در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید مانند اشعه UV بسیار مقاوم است. نمای سرامیک خشک در برابر آتش‌سوزی مقاومت بالایی داشته و نمی‌سوزد؛ بنابراین با خیال راحت می‌توان از این نوع نما استفاده کرد و احتمال آتش‌سوزی ساختمان را تا میزان قابل‌توجهی کاهش داد.
نمای سرامیک خشک مقاومت شیمیایی بالایی در مقابل محلول‌های خورنده اسیدی و بازی دارد. این نوع نمای بیرونی ساختمان در مدت‌زمان طولانی ثبات رنگ دارد که باعث می‌شود زیبایی ظاهری و درخشندگی آن برای مدت‌زمان طولانی حفظ شده و از زیبایی ساختمان شما کاسته نشود.
در حال حاضر استفاده از نمای خشک سرامیک طرح آجر و طرح سنگ نسبت به سایر مواد بیشتر است. موجودی سرامیک‌ها اغلب به‌صورت رنگ‌های یک‌دست در بازار است و ترکیب آنها در نمای ساختمان، ظاهری زیبا و شکیل که غالباً موردپسند عامه‌ای از مردم است را ارائه می‌دهد.


سبک بودن نمای سرامیک خشک

سبک بودن نمای سرامیک خشک همیشه یکی از مزیت‌های برنده این نوع نمای سرامیکی بوده است؛ به‌خصوص در مورد ساختمان‌هایی که طبقات بسیاری دارند و نصاب برای اجرای نمای سرامیک خشک می‌بایست چندین متر بالای زمین‌کار خود را انجام دهد.
از دیگر نکات مثبت سبک بودن این نما این است که نصب لایه سرامیک بار اضافی بسیار کمی بر روی خود ساختمان ایجاد خواهد کرد. وزن کم سرامیک خشک باعث شده که امروزه نمای سرامیک خشک طرح سنگ به‌جای نمای سنگ در طراحی خارجی ساختمان‌ها کاربرد داشته باشد، چرا که استفاده از سنگ به دلیل وزن زیاد برای ساختمان‌های بلند و برج‌ها مشکلاتی ایجاد می‌کند و حتی گاهی امکان‌پذیر نیست.

مقرون‌به‌صرفه بودن و نصب آسان‌نمای سرامیک خشک

هزینه و قیمت نصب و اجرای نمای سرامیک خشک مناسب‌تر از سایر نماها مثل نمای سنگی است، چرا که نصب آن بسیار راحت و سریع است و هزینه‌های نمای ساختمان کاهش پیدا می‌کند. ناگفته نماند که نصب آسان‌نمای سرامیک خشک ناشی از سبک بودن آن است. امکان اجرای نمای سرامیک خشک در کمترین زمان ممکن از دیگر مزایای این نوع نمای خارجی ساختمان است.
به‌علاوه، می‌توان از فضای موجود بین دیوار و نمای سرامیکی جهت عبور تأسیسات آب و برق ساختمان استفاده کرد. به‌عنوان یکی دیگر از مزیت‌های نمای سرامیک خشک می‌توان به این مورد اشاره کرد که در صورت خرابی قسمتی از آن می‌توان آن بخش را جدا کرد و یک قطعه سالم جایگزین نمود.


تنوع زیاد در طرح‌های سرامیک خشک

اما یکی از مزایای اجرای نمای سرامیک خشک که غالباً باعث انتخاب این نما از سوی مشتریان می‌شود تنوع زیاد طرح سرامیک است. نمای سرامیک خشک طرح سنگ، نمای سرامیک خشک طرح آجر و نمای سرامیک طرح چوب از نمونه‌های پر طرف‌دار این نوع نمای خارجی ساختمان هستند. تنوع زیاد باعث شده که پاسخگوی سلیقه‌های مختلف افراد زیادی باشد. ظاهر مدرن و شیک باعث شده افراد بیشتری یکی از طرح‌های مذکور را در نمای سرامیک خشک ساختمان ویلایی خود استفاده نمایند.


معایب نمای سرامیک خشک

همان‌طور که می‌دانید هر نمایی مزایا و معایب خاص خود را دارد که نمای سرامیک خشک نیز از این اصل مبرا نیست و با مطالعه مزایا و معایب نمای سرامیک خشک و همچنین  نصب و اجرای آن می‌توان انتخاب صحیحی داشت.اگر مزایای اجرای نمای سرامیک خشک را بادقت مطالعه کرده باشید متوجه خواهید شد که این نوع نما نسبت به دیگر نماها، کمترین معایب را دارد و بهترین گزینه برای استفاده در نمای خارجی ساختمان اداری یا مسکونی شما می‌باشد. از معایب نصب و اجرای نمای سرامیک خشک می‌توان به عایق صوتی و حرارتی نبودن آن اشاره کرد.
تایل‌های سرامیکی خشک عایق حرارتی و صوتی خوبی نیستند و بندهای آن‌ها در قسمت‌هایی که سرامیک‌ها به یکدیگر متصل می‌شوند کمی فاصله وجود دارد که مشخص است. همچنین درصورتی‌که جنس سرامیک‌ها باکیفیت نباشد و به‌درستی توسط نصاب نصب نشوند امکان سقوط و شکستن آن‌ها وجود دارد که از دیگر معایب نمای سرامیک است.
اما خبر خوب این است که با وجود این معایب اگر شما عایق حرارتی و صوتی تضمین شده برای منزل‌های خود یا دفاتر خود می‌خواهید، سایت آلوبام تولیدکننده و عرضه‌کننده انواع مدل پنجره دوجداره و پنجره ترمال بریک می‌باشد که عایق بودن ساختمان‌های شمال اعم از منازل مسکونی و دفاتر اداری را تضمین می‌کند. جهت خرید و دریافت مشاوره رایگان در رابطه برای هر چیزی که برای تکمیل ساخت‌وساز خود احتیاج دارید با کارشناسان ما در تماس باشید.

سوالات متداول

قیمت نمای سرامیک خشک به همراه نصب و اجرای آن به عواملی همچون نحوهٔ اجرا، کیفیت سازه‌های اتصال تایل‌های سرامیکی، برند پانل‌های سرامیک خشک، متراژ سرامیک خشک استفاده شده، کیفیت تایل‌های سرامیک به‌کاررفته در نمای ساختمان و نوع فلز استفاده شده در سازه‌های نگهدارنده هنگام نصب بستگی دارد. شما می‌توانید جهت تخمین قیمت اجرای سرامیک خشک برای ساختمان مد نظرتان با مشاوران و کارشناسان ما در آلوبام تماس حاصل فرمایید.
به‌طورکلی نصب و اجرای نمای سرامیک خشک به دو صورت امکان‌پذیر است: روش نصب نمایان سرامیک خشک Visible و روش نصب غیر نمایان سرامیک خشک Invisible
مدت‌زمان اجرای نمای سرامیک خشک با در نظر گرفت فاکتورهای مثل محاسبه سطح نما، ارتفاع ساختمان، جزئیات نماسازی، تعداد مجریان نمای سرامیک خشک تخمین زده می‌شود. نصب بهترین نمای سرامیک خشک در کمترین زمان ممکن را از آلوبام بخواهید.
همان‌طور که گفته شد یکی از مزیت‌های نمای سرامیک خشک تنوع در طرح‌های آن است. طرح‌های موجود در سایت آلوبام شامل نمای سرامیک خشک با طرح آجر، چوب و سنگ می‌باشد که طبق سلیقه و طراحی ساختمان خود می‌توانید انتخاب کنید.
نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.