advertise

نمای خشک کامپوزیت

سطوح کامپوزیت آلومینیومی واقعاً از مواد ورق آلومینیومی ساخته شده است که به پنل هایی با اندازه ها و ابعاد مشخصی که طراح انتخاب کرده است برش داده شده است. از نظر فنی، این نما که در بیرون ساختمان نصب می شود، به نمای خشک کامپوزیت آلومینیوم معروف است. سه لایه ورق آلومینیوم نمای آلومینیومی کامپوزیت را تشکیل می دهند. این لایه ها معمولاً از یک لایه مواد پلی اتیلن با ضخامت ۳ تا ۵ میلی متر در وسط و دو لایه ورق آلومینیوم با ضخامت های ۳ تا ۰.۵ میلی متر تشکیل شده اند. لایه بیرونی یا بیرونی این نما با روکش پرایمر رزین اپوکسی و لایه PVDF برای حفظ ثبات رنگ پوشانده شده است.


نمای خشک کامپوزیت | آلوبام

یکی از نماهای خشک، آلومینیوم کامپوزیت است. در حال حاضر طرفداران زیادی دارد. نمای خشک کامپوزیت مزایای مختلفی را ارائه می دهد. این نما ممکن است در سازه های مختلفی از جمله خانه ها، ساختمان های اداری، موسسات خرده فروشی و انواع دیگر ساختمان ها مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این، جذابیت خاصی برای شهر ایجاد می کند. اجرای صحیح نمای پانل کامپوزیت آلومینیوم استحکام و دوام آن را افزایش می دهد و در نتیجه طول عمر نما را بیشتر می کند.
تولید کنندگان آلمانی اولین کسانی بودند که پانل های کامپوزیت آلومینیومی را برای استفاده در نمای ساختمان ایجاد کردند. این پنل ها در رنگ های متنوع و متناسب با سلیقه مشتریان عرضه می شوند و از دو لایه ورق آلومینیوم و یک لایه پلی اتیلن تشکیل شده اند. شاید با اصطلاح نمای کامپوزیت آشنا باشید، اما ممکن است با شکل و فرم آن آشنا نباشید. همه چیزهایی را که باید در مورد نماهای کامپوزیت آلومینیوم بدانید در اینجا بیاموزید و می توانید تصمیم بگیرید که از این منظره دوست داشتنی در ساختمان خود استفاده کنید. 


در این مقاله می توانید در مورد نماهای کامپوزیت، از جمله هزینه ها، مزایا و معایب آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید. این نوع نمای ساختمان ها علاوه بر جذابیت، ماندگاری بالایی نیز دارند. اگر شما یک تولید کننده یا کارفرما هستید که روی یک پروژه بزرگ برای تاسیساتی کار می کنید که برای مقاصد تجاری، اداری، صنعتی و غیره استفاده می شود، باید زمان بگذارید و به طور کامل این صفحه را مرور کنید تا همه چیزهایی که باید در مورد نمای کامپوزیت آلومینیوم بدانید.
اگر شما یک تولید کننده یا کارفرما هستید که روی یک پروژه بزرگ برای تاسیساتی کار می کنید که برای مقاصد تجاری، اداری، صنعتی و غیره استفاده می شود، باید زمان بگذارید و به طور کامل این مقاله را مطالعه فرمایید تا از همه چیزهایی که باید در مورد نمای کامپوزیت آلومینیوم بدانید مطلع شوید. انواع مختلفی از نماهای خشک برای ساختمان ها وجود دارد، اما یکی از رایج ترین آنها نمای خشک کامپوزیت است که در نمای خارجی بسیاری از سازه ها در تهران و سایر شهرهای بزرگ و کوچک ایران دیده می شود.
ورق های کامپوزیت آلومینیومی که در عناصر مختلف ساختمان به کار می روند، از لایه های متعددی از مواد مختلف تشکیل شده اند. ورق آلومینیوم کامپوزیت یکی از مصالح مورد استفاده در ساخت نمای مدرن است. اساساً، آلومینیوم فلزی است که به دلیل مقاومت قوی، پایداری و مهمتر از همه وزن سبک، اغلب در بخش ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. نمای خشک کامپوزیت ساختمان از آنجایی که کاملاً بر اساس اصول و فناوری مهندسی از مرحله ساخت مواد ورق کامپوزیت در کارخانه‌هایی که این مصالح را از طریق نصب و اجرای آن تولید می‌کنند، نمای کاملاً مهندسی شده است. در قسمت بیرونی ساختمان، نمای کامپوزیت را می توان به صورت نماهای مستقیم نصب کرد.
یک هسته مستحکم و دو لایه پوششی اکثر نمای کامپوزیت سازه را در هنگام اجرا تشکیل می دهد که اغلب در قالبی عظیم انجام می شود. با این شکل بدن، معماران ممکن است طرح های معماری خیره کننده ای تولید کنند زیرا ساختار نمای کامپوزیت فوق العاده الاستیک است. در این صفحه به بررسی قیمت ورق نمای کامپوزیت آلومینیومی و همچنین مزایا و معایب نمای کامپوزیت می پردازیم.


نمای خشک کامپوزیت چیست؟

نمای کامپوزیت، شکلی از نمای ساختمان که از لایه‌هایی از مواد مختلف تشکیل شده است که اصلی‌ترین آن ورق‌های آلومینیومی است، یکی از محبوب‌ترین نماهایی است که امروزه در دنیای مدرنیسم در تجارت ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. طرح های متنوع ورق های کامپوزیت را می توان به طور کلی به دو دسته طبقه بندی کرد: معمولی و نسوز. به دلیل کارایی و کیفیت عالی، این پنل ها ابتدا در آلمان ساخته شدند و بلافاصله در سراسر جهان عرضه شدند.
از آنجایی که پانل های کامپوزیت را می توان در طرح ها، رنگ ها و اندازه های مختلف تولید و استفاده کرد و به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارند، کارفرمایان و طراحان به این سبک از نمای ساختمان علاقه دارند. با این حال، روش‌هایی که در آن این نوع دیدگاه پیاده‌سازی می‌شود، طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها را دارد، و این گزینه‌ها را می‌توان متناسب با ترجیحات و بودجه کارفرما تغییر داد. نماهای کامپوزیت (نماهای آلومینیومی) را می توان با سایر مصالح ساختمانی ترکیب کرد.
به عنوان مثال، نماهای آلومینیومی را می توان با چوب، سنگ، فلز، ترمووود، آجر و بتن ترکیب کرد. ضخامت این نماها معمولاً بین ۴ تا ۵ میلی متر است و می توان آنها را متناسب با نیاز کارفرما و کاربری مورد نظر ساختمان تغییر داد.


تفاوت اجرای نمای خشک کامپوزیت ساختمان با سایر نماها

علاوه بر زیبایی شناسی، استفاده از پانل های کامپوزیت آلومینیومی برای نمای کامپوزیت ساختمان، تعمیر و نگهداری را ساده تر و هزینه کمتری نسبت به سایر سیستم های مشابه می کند. این پانل ها با استفاده از لنگرهای چسبی یا مکانیکی به ساختمان ثابت می شوند. شرایط نصب مصالح سنگی باید در نمای سنگ شامل آماده سازی ساختمان، اختلاط بتن، گچ یا ملات و حمل مصالح به نمای ساختمان باشد. پس از آن، یک روش خسته کننده و زمان بر شکل دادن و استفاده از بتن، پاشش گچ یا سیمان و در نهایت چسباندن سنگ یا بلوک انجام می شود. از سوی دیگر، نصب نمای سنگی هزینه زیادی دارد و نیاز به تیمی از افراد، ماشین آلات عظیمی مانند میکسر و داربست و همچنین ابزارهای تخصصی دارد.

آخرین اما نه کم‌اهمیت، کار باید در هنگام آب و هوای بد به تعویق بیفتد زیرا نماهای سنگی با وجود رطوبت فراوان نمی‌توانند به طور موثر نصب شوند.با این حال، روش نصب نمای خشک کامپوزیت ساختمان به طور قابل ملاحظه‌ای ساده‌تر است و ممکن است بسیار سریع‌تر تکمیل شود، به‌ویژه زمانی که از بخش‌های عظیمی از نما استفاده می‌شود، که با سرعت بیشتری حرکت می‌کند. با استفاده از واشر و سایر لوازم مورد نیاز، سیستم های مختلف نما مانند کامپوزیت یا عایق با نصب سیستم ها در شیار شکل می گیرد. به همین دلیل، نصب نمای کامپوزیت ساختمان ممکن است بسیار سریعتر از نصب نماهای سنگی انجام شود، به خصوص زمانی که صحبت از قسمت های اصلی صورت می شود. علاوه بر این، نصب نماهای کامپوزیت ساختمان در عمل در هر محیطی باعث کاهش تاخیر و هزینه های مربوطه می شود.

موارد کاربرد نمای خشک کامپوزیت

پوشش

کامپوزیت به دلیل دوام و انعطاف بسیار زیاد برای پوشش های داخلی و همچنین ساخت نمای کامپوزیت ساختمان قابل استفاده است. کامپوزیت آلومینیوم می تواند سایش و پارگی قابل توجهی را حفظ کند، به همین دلیل است که پانل های کامپوزیت آلومینیومی در معماری مدرن استفاده می شود. طول عمر سازه و نما با این موضوع افزایش می یابد. استقرار نمای کامپوزیت ساختمان لذت اپراتورهای نما را افزایش می دهد زیرا آلومینیوم یک فلز سبک است که تنظیم و نصب آن ساده است.

در ساختمان های اداری امروزی، اکثریت فضای زیرساختی از قبل وجود دارد، بنابراین برای استفاده حداکثری از آن، فضای داخلی به این صورت پارتیشن بندی و تقسیم بندی می شود. ایجاد این موانع بیشتر و بیشتر از نمای ترکیبی ساختمان استفاده می کند. استفاده از این کامپوزیت ها به دلیل سادگی نصب و نگهداری و همچنین مقرون به صرفه بودن آنها گسترده است.

سقف های کاذب نه تنها زیبایی و جذابیت طراحی های داخلی را افزایش می دهند، بلکه در تنظیم دما نیز به خوبی عمل می کنند. با توجه به هسته پلی اتیلن این مواد به عنوان عایق حرارتی برای کنترل دما، نصب نمای کامپوزیت ساختمان نیز برای این کار مناسب است. در خارج، ورق آلومینیوم آن نیز بسیار سخت است و در مقایسه با مواد دیگر، طول عمر مواد را افزایش می دهد.


انواع ورق‌های نمای خشک کامپوزیت

متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.

آلوبام

متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.


آلوبام

متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.متنی نوشته شود.